Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6014 | MATEMATİKTE ÇOKLU TEMSİLLER | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersin amacı, öğrencilerin matematik öğrenme ve öğretmede temsillerin rolü ile ilgili kuramsal çerçeveler hakkında bilgi sahibi olmaları ve bu alanda yapılmış araştırmaları analiz edebilme ve araştırma önerisi oluşturabilme becerisi kazanmalarıdır.
Dr. Öğr. Üyesi Himmet KORKMAZ
1 | Matematiksel anlamada temsillerin rolü, temsil biçimleri ve bunların birbirleri ile ilişkileri hakkında bilgi sahibi olmaları, |
2 | Matematiksel temsiller yoluyla ders tasarlama ve organize etme becerileri kazanmaları, |
3 | Bu alanda yapılmış araştırmaları analiz edebilme ve araştırma önerisi oluşturabilme becerisi kazanmaları beklenmektedir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Matematik eğitiminde gösterimlerin rolü ile ilgili kuramsal çerçeveler (bakış açıları) ve bu alanda yapılan araştırmalar; soyut (matematiksel ifadeler, semboller, vb.), yarı-somut (şekil, resim, grafikler vb.) ve somut gösterimler (materyaller vb.); farklı gösterim biçimleri arasındaki ilişkiler ile ilgili kuramsal ve uygulamaya yönelik temeller; matematiksel anlamanın gelişiminde gösterimlerin rolü; matematik derslerinin yapılandırılmasında gösterimler ve bunların etkili kullanımında öğretmenin rolü
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş, Tanışma, Ders içeriğinin paylaşımı | ||
2 | Matematiksel düşünmede gösterimlerin rolü | İlgili okumalar | |
3 | Gösterimler üzerine kuramsal yaklaşımlar | İlgili okumalar | |
4 | Gösterimler üzerine kuramsal yaklaşımlar | İlgili okumalar | |
5 | Çoklu Temsiller-I (Somut) | İlgili okumalar | |
6 | Çoklu Temsiller-II (Yarı somut) | İlgili okumalar | |
7 | Çoklu Temsiller-III (Soyut) | İlgili okumalar | |
8 | Arasınav | ||
9 | Cebir Öğretiminde Temsiller | İlgili okumalar | |
10 | Geometri Öğretiminde Temsiller | İlgili okumalar | |
11 | Sayıların Öğretiminde Temsiller | İlgili okumalar | |
12 | Teknoloji ve Temsiller | İlgili okumalar | |
13 | Proje Sunumları | İlgili uygulamalar | |
14 | Proje sunumları | İlgili uygulamalar | |
15 | Genel değerlendirme |
1.Brenner, M. E., Mayer, R. E., Moseley, B., Brar, T., Duran, R., Reed, B. S., & Webb, D. (1997). Learning by understanding: The role of multiple representations in learning algebra. American Educational Research Journal. 34, 663-689. 2.Cifarelli, V. (in press). The development of mental representations as a problem solving activity. Journal of Mathematical Behavior. 3.Cobb, P., Yackel, E., & Wood, T. (1992). A constructivist alternative to the representationsl view of mind in mathematics education. Journal for Research in Mathematics Education. 23, 2-33. 4.Cramer, K., & Bezuk, N. (1991). Multiplication of fractions: Teaching for understanding. Arithmetic Teacher, 39, 34-37. 5.Cramer, K., & Karnowski, L. (1995). The importance of informal language in representing mathematical ideas. Teaching Children Mathematics, 1, 332-335.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 10 | 10 |
Proje Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Proje Sunma | 1 | 10 | 10 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (saat) | 190 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 3 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 3 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 4 | 2 | 3 | 2 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |