Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6015 | MATEMATİKSEL MODEL VE MODELLEME | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematiksel modelleme ve modelleme yaklaşımlarını incelemek; gerçek hayat problemlerinin çözümü için matematiksel modellemeler oluşturmak ve modelleme kavramının matematik öğretimindeki yerini değerlendirmektir.
Dr. Öğr. Üyesi Himmet KORKMAZ
1 | Matematik eğitiminde modelleme yaklaşımlarını açıklar. |
2 | Problem çözme ile modelleme arasındaki farkı bilir. |
3 | Matematik öğretiminde kullanılabilecek modelleme etkinliklerinin özelliklerini belirtir. |
4 | Modelleme etkinlikleri tasarlar ve alan yazında yer alan etkinlikleri değerlendirir. |
5 | Matematiksel modelleme bağlamında öğrencilerin matematiksel düşünme şekillerini ve süreçlerini yorumlayabilir. |
6 | Modelleme etkinlikleri sürecinde öğretmenin rolünü tanımlayabilir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
(1) Matematiksel modellemenin kuramsal temelleri, Model ortaya çıkarma etkinlikleri, Modelleme döngüsü, modelleme ile ilgili araştırma desenleri, Problem çözme ve modelleme, Modellemede öğrenci, öğretmen ve araştırmacı rolleri, Günlük hayat ve modelleme, Matematiksel modelleme örnekleri
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Matematiksel Modelleme Perspektiflerine Giriş | ||
2 | Problem Çözme ve Modelleme Perspektifi | İlgili Okumalar | |
3 | Model Oluşturma Aktivitelerinde Altı Prensip | İlgili okumalar | |
4 | Matematiksel modelleme şemaları ve bunların birbirleriyle olan ilişkileri | İlgili okumalar | |
5 | Gerçek yaşam problemleri ve çözüm yaklaşımları | İlgili okumalar | |
6 | Yapılandırmacı Yaklaşım ve Modelleme Perspektifi | İlgili okumalar | |
7 | Modelleme Perspektifi ve Ölçme-Değerlendirme | İlgili okumalar | |
8 | Arasınav | ||
9 | Matematiksel modelleme ile ilgili yapılan araştırmalara genel bir bakış | İlgili okumalar | |
10 | Model oluşturma etkinliklerine giriş | İlgili okumalar | |
11 | Model oluşturma etkinliği uygulaması | İlgili okumalar | |
12 | Modelleme Perspektifinde Araştırmalar ve Araştırma Önerileri | İlgili okumalar | |
13 | Bireysel/grup sunumlar | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
14 | Bireysel/grup sunumlar | İlgili okumalar ve uygulamalar | |
15 | Genel değerlendirmeler |
(1) Berry, J., & Houston, K. (1995). Mathematical modeling. London: Edward Arnold. (2) Brown, A. L. (1992). Design Experiments: Theoretical and Methodological Challenges in Creating Complex Interventions in Classroom Settings. The Journal of the Learning Sciences, 2(2), 141-178. (3) Collins, A. (1990). Toward a design science of education. New York, NY: Center for Technology in Education. (4) Kelly, A. E., & Lesh, R. A. (2000). Handbook of research design in mathematics and science education. Mahwah, N.J.: Lawrence Erlbaum. (5) Lesh, R., Doerr, H. M., Carmona, G., & Hjalmarson, M. (2003). Beyond Constructivism. Mathematical Thinking and Learning: An International Journal, 5(2/3), 211-234. (6) Lesh, R., & Harel, G. (2003). Problem Solving, Modeling, and Local Conceptual Development . Mathematical Thinking and Learning: An International Journal, 5(2/3), 157-190.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Proje Hazırlama | 1 | 20 | 20 |
Proje Sunma | 1 | 25 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 3 | 42 |
Toplam İş Yükü (saat) | 169 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 4 | 2 | 2 | 1 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 4 | 2 | 4 | 2 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 3 | 5 | 2 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 3 | 4 | 2 | 2 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |