Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6003 | MATEMATİKTE KAVRAM ANALİZİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Matematikte sıkça kullanılan temel matematiksel kavramların ne anlama geldiği, matematiksel yapısının nereye dayandırıldığı, kavramların ilk defa kimler tarafından hangi ortamlarda ortaya çıkarıldığı, bu kavramların nasıl bir gelişim sürecinden geçtiği ve bugünkü yapısının ne olduğu, günlük hayatta hangi anlamlarda kullanıldığı ve son olarak belli yaş gruplarına bu kavramların hangi haliyle nasıl tanıtılması gerektiği gibi önemli noktaları incelemektir.
Doç. Dr. Hayal YAVUZ MUMCU
1 | Matematik öğretiminin amacı, temel ilkeleri ve tarihçesini açıklayabilecektir. |
2 | Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme-öğrenme stratejileri ve belli başlı öğrenme kuramlarını analiz edebilecektir. |
3 | Aksiyomatik sistemleri açıklayabilecektir. |
4 | Kavram ve sembollerin öğretimi hakkında fikir yürütebilecektir. |
5 | Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları ile ilgili yorum yapabilecektir. |
Birinci Öğretim
[Yok]
Matematik öğretiminde yararlanılacak öğretme stratejileri, Öğrenme kuramları, Aksiyomatik sistemler, Formal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları, İnformal ispat ve gösterim yöntemlerinin matematikteki uygulamaları, Kavramların öğretimi, Temel matematiksel kavram ve düşüncelerin güncel hayattaki uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Kavram nedir? kavram yanılgısı nedir? Kavram yanılgılarının nedenleri nelerdir? | ||
2 | Sayı kavramı, doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayılar | ||
3 | Sayı kavramı, doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayılar | ||
4 | Sayı kavramı, doğal sayılar, tamsayılar, rasyonel sayılar, irrasyonel sayılar ve reel sayılar | ||
5 | Sayılarda işlemler ve basamak değeri kavramı | ||
6 | Sayılarda işlemler ve basamak değeri kavramı | ||
7 | Sayılarda işlemler ve basamak değeri kavramı | ||
8 | Kesir kavramı, tanımı ve özellikleri | ||
9 | Kesir kavramı, tanımı ve özellikleri | ||
10 | Oran-Orantı kavramı tanımı ve özellikleri | ||
11 | Ölçme kavramı ve Örüntü | ||
12 | Örüntü | ||
13 | Dönüşüm geometrisi, dönme, öteleme, yansıma | ||
14 | Açı kavramı |
Zembat, İ. Ö., Özmantar, M. F., Bingölbali, E., Şandır, H., & Delice, A. (2013). Tanımları ve tarihsel gelişimleriyle matematiksel kavramlar. Ankara: Pegem Akademi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Derse Katılım | 4 | 14 | 56 |
Tartışma | 1 | 14 | 14 |
Soru-Yanıt | 1 | 14 | 14 |
Rapor Hazırlama | 1 | 14 | 14 |
Rapor Sunma | 1 | 14 | 14 |
Bireysel Çalışma | 4 | 14 | 56 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 5 | 3 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
[OC] 2 | 3 | 1 | 3 | 1 | 3 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
[OC] 3 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
[OC] 4 | 4 | 1 | 3 | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |
[OC] 5 | 5 | 1 | 3 | 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 |