GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MTE6011 MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavramak, matematik eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavramak, matematik eğitiminde kavram öğretiminde kullanılabilecek materyal geliştirebilmek ve uygulayabilmek


Hayal YAVUZ MUMCU


1 Matematik öğretiminde kavramsal düzeyde öğretimin önemini kavrayabilme.
2 Kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri geliştirebilme.
3 Kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri uygulayabilme.
4
5


Yok


Yok


Kavramın tanımı, kavram geliştirme süreçleri, matematik eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemleri, kavram haritaları, anlam çözümleme tabloları, bilgi haritaları, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi, kavramsal değişim, kavramsal değişim metinleri, kavram karikatürleri ve çalışma yaprakları uygulamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tam sayılar ve tam sayılarla işlemlerin öğretimi
2 Basamak değeri ve öğretimi
3 Kesir kavramı ve öğretimi
4 Kesirlerle işlemler ve öğretim süreçleri
5 Kesirlerin öğretiminde kullanılabilecek model kullanma etkinlikleri
6 Oran kavramı ve öğretimi
7 Yüzde kavramı ve öğretimi
8 Vize sınavı
9 Olasılık kavramı ve öğretimi
10 Geometri öğretimi
11 Geometri öğretimi
12 Veri işleme ve analizi öğretimi
13 Kavram yanılgıları ve nedenleri
14 Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri
15 Özel yanılgılar ve giderilme yolları
16 Özel yanılgılar ve giderilme yolları

Baki, A., 2006. (Ed). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayıncılık, Ankara.Ülgen, G. 2001. Kavram geliştirme, Pegema Yayıncılık, Ankara.Baykul, Y. (2003). İlköğretimde matematik öğretimi: 6-8. sınıflar için. Ankara: Pegem Yayıncılık.Beydoğan, Ö. 1998. Çocuklarda Kavram Öğrenme ve Kavram Öğretme, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.Dabell , J., Naylor, S. ve Keogh, B. 2008. Concept Cartoons in Mathematics Education, David Fulton Publishers, UK



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Problem Çözümü 5 3 15
Tartışma 14 3 42
Takım/Grup Çalışması 3 3 9
Beyin Fırtınası 14 3 42
Rapor Hazırlama 2 5 10
Rapor Sunma 2 1 2
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 2 1 2
Toplam İş Yükü (saat) 168

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13
[OC] 1 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 2 4 4
[OC] 3 4 4 4 4 4
[OC] 4
[OC] 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek