Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
MTE6011 | MATEMATİKTE TEMEL KAVRAMLAR VE ÖĞRETİMİ | Ders | 1 | 1 | 6.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Kavram gelişim sürecinin temel özelliklerini kavramak, matematik eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemlerinin temel özelliklerini kavramak, matematik eğitiminde kavram öğretiminde kullanılabilecek materyal geliştirebilmek ve uygulayabilmek
Hayal YAVUZ MUMCU
1 | Matematik öğretiminde kavramsal düzeyde öğretimin önemini kavrayabilme. |
2 | Kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri geliştirebilme. |
3 | Kavram öğretimine yönelik olarak geliştirilebilecek materyalleri uygulayabilme. |
4 | |
5 |
Yok
Yok
Kavramın tanımı, kavram geliştirme süreçleri, matematik eğitiminde kullanılan kavram öğretim yöntemleri, kavram haritaları, anlam çözümleme tabloları, bilgi haritaları, kavram yanılgıları, kavram yanılgılarının tespit edilmesi ve giderilmesi, kavramsal değişim, kavramsal değişim metinleri, kavram karikatürleri ve çalışma yaprakları uygulamaları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tam sayılar ve tam sayılarla işlemlerin öğretimi | ||
2 | Basamak değeri ve öğretimi | ||
3 | Kesir kavramı ve öğretimi | ||
4 | Kesirlerle işlemler ve öğretim süreçleri | ||
5 | Kesirlerin öğretiminde kullanılabilecek model kullanma etkinlikleri | ||
6 | Oran kavramı ve öğretimi | ||
7 | Yüzde kavramı ve öğretimi | ||
8 | Vize sınavı | ||
9 | Olasılık kavramı ve öğretimi | ||
10 | Geometri öğretimi | ||
11 | Geometri öğretimi | ||
12 | Veri işleme ve analizi öğretimi | ||
13 | Kavram yanılgıları ve nedenleri | ||
14 | Kavram yanılgılarını giderme yöntemleri | ||
15 | Özel yanılgılar ve giderilme yolları | ||
16 | Özel yanılgılar ve giderilme yolları |
Baki, A., 2006. (Ed). Kuramdan Uygulamaya Matematik Eğitimi, Harf Yayıncılık, Ankara.Ülgen, G. 2001. Kavram geliştirme, Pegema Yayıncılık, Ankara.Baykul, Y. (2003). İlköğretimde matematik öğretimi: 6-8. sınıflar için. Ankara: Pegem Yayıncılık.Beydoğan, Ö. 1998. Çocuklarda Kavram Öğrenme ve Kavram Öğretme, Atatürk Üniversitesi Yayınları, Erzurum.Dabell , J., Naylor, S. ve Keogh, B. 2008. Concept Cartoons in Mathematics Education, David Fulton Publishers, UK
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Problem Çözümü | 5 | 3 | 15 |
Tartışma | 14 | 3 | 42 |
Takım/Grup Çalışması | 3 | 3 | 9 |
Beyin Fırtınası | 14 | 3 | 42 |
Rapor Hazırlama | 2 | 5 | 10 |
Rapor Sunma | 2 | 1 | 2 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (saat) | 168 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | [PC] 12 | [PC] 13 | |
[OC] 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||
[OC] 2 | 4 | 4 | |||||||||||
[OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | ||||||||
[OC] 4 | |||||||||||||
[OC] 5 | 4 |