2020 yılında kurulan program, 2020-2021 eğitim-öğretim yılı güz döneminden itibaren öğrenci almaya başlamıştır.
Sanat Tarihi Anabilim Dalı doktora programını başarıyla tamamlayanlar, Sanat Tarihi alanında Sanat Tarihi (Sanat Tarihi Bilim Uzmanı) derecesine sahip olacaklardır.
Programa başvuracak öğrencilerin ilgili fakültelerin Sanat Tarihi bölümlerinden mezun olmaları gerekmektedir. Sanat Tarihi Anabilim Dalı’na 23 Ağustos 2007 tarih ve 26622 sayılı Resmi Gazetede yayımlanan ve yürürlükte bulunan Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim ve Sınav Yönetmeliği gereğince öğrenci kabul edilecektir.
Daire Başkanlığınca belirlenir
Derslerde başarılı olmak, seminer ve tez çalışması yapmak
Sanat tarihi, genel anlamda insan uygarlıklarının başlangıcına kadar uzanan uygarlık ürünlerini dönem, din, tarih, sosyolojik ve mitolojik olgular aracılığıyla özellikle tarihsel dönemler itibarıyla sistemli bir şekilde inceleyen sosyal-bilimsel disiplindir. . Bölümümüzün bu kültürel verileri üç ana sosyo-bilimsel bölüm içinde inceleme misyonu vardır. Bu sayede, bu medeniyet ürünlerinin gerçeklerini eğitim araçlarıyla öğrencilerimize aktarmak gibi bir misyonumuz daha vardır. Ayrıca ilgilendiğimiz alanla ilgilenen halkımızı bilgilendirmek de bölümümüzün görevleri arasındadır. Ayrıca bilinmeyen konu ve kültürlerin araştırılması, öğrenilmesi ve öğretilmesi sadece akademik bir çalışma değil, aynı zamanda bölümümüzün bir eğitim faaliyetidir. Bölümümüz, bir çok sergi, panel, konferans, seminer, kongre ve sempozyumlar düzenlemeyi önemli misyonlar olarak görmektedir. Bölümün amacı, gerek eğitim araçlarıyla gerekse görsel öğelerle toplumun olumlu ve sağlıklı gelişmesi, sanatın yönünün iyileştirilmesi ve sanattan zevk alınması ile ilgili tüm hedeflere ulaşmaktır. Akademik kadromuzu kendi ilgi alanlarında uzman (profesör, doçent ve yardımcı doçentler) seçkin akademisyenler oluşturmaktadır. Akademik çalışmalar, dersler, kültür gezileri vb. eğitim faaliyetleri ile eş zamanlı olarak yürütülmektedir. Bölümümüzün en temel araştırma alanları Türk-İslam sanatlarının tüm yönleriyle birlikte Bizans, Avrupa ve modern sanatlardır. Mümkün olduğu kadar geniş bir ilgi alanından üst düzey akademisyenlere pozisyon verilmesi ciddiye alınmaktadır. Mezunlarımızın, gerek özel şirketlerde gerekse öğretim enstitüleri, belediyeler ve şehir idareleri gibi devlet kurumlarında, Kültür Bakanlığı'nın tüm dairelerinde ve olası tüm yeterlilik sınavlarını kolayca geçmelerini ve pozisyon alabilmelerini sağlayacak donanıma sahip olduklarını belgelemeleri esas olarak hedeflenmektedir. Vakıflar (Vakıflar) Genel Müdürlüğü vb.
Sanat Tarihi Anabilim Dalı, Araştırma Görevlisi, Öğretim Görevlisi ve Öğretim Görevlisi kadrosunda yeterli koşulları sağlayanlar kadroya aday olabilir. Ayrıca T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığına bağlı müze ve koruma kurullarında müze asistanlığı ve muhabirlik yapabilir, mahalli idarelerde (KUDEP) ve valiliklerde (YİKOP) istihdam olanağına sahip olabilirler.
Ödevler, seminerler ve yazılı sınav. Ara sınav: %40, Final Sınavı: %60
Derslerde verilen seminer ve tez çalışmalarında başarılı olmak.
Prof. Dr. Ahmet Ali BAYHAN Ordu Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Sanat Tarihi Bölümü, Cumhuriyet Mahallesi, ALTINORDU / ORDU
Sanat Tarihi Bölümü'nde üç disiplinde eğitim ve öğretim faaliyetleri yürütülmektedir. 2 Profesör, 2 Doçent ve 2 Yardımcı Doçent bulunmaktadır.
1 | Sanat Tarihi alanındaki bilgilerini disiplinler arası çalışmalarda uygulama yeteneğine sahip olmak |
2 | Farklı coğrafyalardaki sanat ve mimarlık ürünlerini karşılaştırma yoluyla objektif ve tutarlı yorumlar yapma becerisi kazanmak. |
3 | Sanat ve Mimarlık ürünlerinin üretiminde ve gelişiminde malzeme, yapım tekniği, tasarım, siyasi, sosyal, ekonomik, ideolojik vs. faktörlerin etkisini irdeleme ve değerlendirme yeteneğine sahip olmak |
4 | Sanat eserlerini, kültürlerin yaşadığı coğrafya, dönemin yaşam ve düşünce biçimleri ile eserin öz nitelikleri arasında ilişkiler kurarak tanımlayabilme. |
5 | Sanat Tarihinin temel problemleri hakkında açık seçik bir bilgi ve bilinç sahibi olma ve bu bilgileri zamanımızda ortaya çıkan güncel sorunlara uyarlayabilme. |
6 | Bir eserin öz niteliklerinden yola çıkarak, dönemin genel özelliklerini ayırt edebilme ve farklı eserler arasında ilişki kurabilme. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SAN7000B | Türkçe | BİLİMSEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7000T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 80 | |
SAN7000U | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 80 | |
SAN7007 | Türkçe | OSMANLI MİMARİSİNDE SİVİL YAPILAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7009 | Türkçe | İSTANBUL'DA BİZANS MİMARİSİ-I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7013 | Türkçe | ANADOLUNUN BİZANS ORTAÇAĞ TARİHİ COĞRAFYASI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7015 | Türkçe | ORTAÇAĞ' DA SAVUNMA SİSTEMLERİ VE BUNUN MİMARİYE YANSIMASI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7017 | Türkçe | ANADOLU SELÇUKLU MİMARİSİNDE BANİ-MİMAR VE YAPI İLİŞKİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7025 | Türkçe | İSTANBUL'DA BİZANS MİMARİSİ-II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 29 | 1 | 0 | 195 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
SAN7000S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 40 | |
SAN7002 | Türkçe | SANAT TARİHİ KAYNAK VE SORUNLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7004 | Türkçe | ORTADOĞU VE AFRİKA ÜLKELERİNDE OSMANLI MİMARİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7008 | Türkçe | OSMANLI MİMARİSİNDE BANİ-MİMAR VE YAPI İLİŞKİSİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7014 | Türkçe | BİZANS MİMARİSİNDE LİTÜRJİK VE STATİK ELEMANLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7016 | Türkçe | TÜRK İSLAM SANATINDA MEZAR TAŞLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
SAN7024 | Türkçe | ANTİK KAYNAKLAR | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 18 | 0 | 0 | 70 |