Program 05.05.2021 tarihinde kurulmuş olup 2021-2022 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır.
Tezli Yüksek Lisans
Adayların, bir lisans diplomasına sahip olmalsı, ALES'ten veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olması ve ilanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olması. Giriş sınavından başarılı olması.
Eğitim Fakültelerinin herhangi bir öğretmenlik branşından mezun olan herkes bu programa başvurabilir.
Bu programın sonunda öğrenciler; her düzeydeki eğitim programlarının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine liderlik edebilecekler, eğitim programlarında gerekli değişiklikleri yapabilecekler, Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki eğitim sistemlerinin ilkelerini, uygulamalarını ve sorunlarını analiz edebileceklerdir.
Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı mezunları her şeyden önce, gelen öğrencilerinin önemli bir kısmının kamuda öğretmen olması dolayısıyla mesleki gelişimlerine ilişkin kritik ve somut bir adım atmış olmaktadır. Bu somut adımın yürürlüğe girmekte olan öğretmenlik meslek kanunda önemli bir karşılığı bulunmaktadır. Ayrıca, herhangi bir lisans alanı mezunun ek olarak Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans derecesini elde etmesi hem sınıf için hem de okul düzeyinde eğitim öğretim süreçlerinin planlanmasına katkı sağlayacağından özel öğretim kurumları için tercih sebebi olmaktadır. Bunların dışında mezunlar Eğitim Programları ve Öğretim sıfatı ile özel öğretim kurumlarında ve eğitim öğretim ile ilgili kamu ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, koordinatörlük, program geliştirmeci gibi pozisyonlarda görev alabilmektedir.
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır.
En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
Tam Zamanlı
Adres: Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Cumhuriyet Mahallesi No:218 Altınordu / ORDU PK : 52200 Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500
Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programıyla; öğrencilerin eğitim bilimleri alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır.
1 | Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama |
2 | Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma |
3 | Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma |
4 | İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme |
5 | Program tasarısı hazırlama |
6 | Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma |
7 | Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme |
8 | Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme |
9 | Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma |
10 | Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme |
11 | Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma |
12 | Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma. |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
EPO6000B | Türkçe | EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6000T | Türkçe | TEZ DANIŞMANLIĞI | Zorunlu | - | 1 | - | 30 | |
EPO6000U | Türkçe | UZMANLIK ALAN DERSİ | Zorunlu | 8 | - | - | 30 | |
EPO6003 | Türkçe | EĞİTİM BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6005 | Türkçe | EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6007 | Türkçe | ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6009 | Türkçe | OKULLARDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6011 | Türkçe | ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6013 | Türkçe | KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6015 | Türkçe | ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6017 | Türkçe | SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6019 | Türkçe | DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6021 | Türkçe | ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYARLAMA | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6023 | Türkçe | YAŞAM BOYU GELİŞİM | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6025 | Türkçe | GÜNCEL EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6027 | Türkçe | ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİM PROGRAMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6028 | Türkçe | ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILANMASI VE EĞİTİMLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 53 | 1 | 0 | 135 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
EPO6000S | Türkçe | SEMİNER | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
EPO6002 | Türkçe | EĞİTİM PROGRAMLARI ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6004 | Türkçe | PROGRAM DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMALARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6006 | Türkçe | ÖĞRETİM TASARIMI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6008 | Türkçe | İLKÖĞRETİM VE ORTAOĞRETİM PROGRAMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6010 | Türkçe | YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6012 | Türkçe | EĞİTİMSEL LİDERLİK | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6014 | Türkçe | TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR VE GELİŞMELER | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6016 | Türkçe | NİTEL VERİ ANALİZİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6018 | Türkçe | TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İNCELENMESİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6020 | Türkçe | EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6022 | Türkçe | BİLİŞSEL ÖZELLİKLERİN ÖLÇÜLMESİ | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6024 | Türkçe | E-ÖĞRENME VE E-İÇERİK TASARIMI | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
EPO6026 | Türkçe | FELSEFE VE BİLİM | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 39 | 0 | 0 | 90 |