GERİ DÖN

Yüksek Lisans Programları


SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ - EĞİTİM BİLİMLERİ - EĞİTİM PROGRAMLARI VE ÖĞRETİM - Tezli Yüksek Lisans


Program Tanımları

Program 05.05.2021 tarihinde kurulmuş olup 2021-2022 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır.

Tezli Yüksek Lisans

Adayların, bir lisans diplomasına sahip olmalsı, ALES'ten veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olması ve ilanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olması. Giriş sınavından başarılı olması.

Eğitim Fakültelerinin herhangi bir öğretmenlik branşından mezun olan herkes bu programa başvurabilir.

Bu programın sonunda öğrenciler; her düzeydeki eğitim programlarının tasarlanması, uygulanması ve değerlendirilmesi süreçlerine liderlik edebilecekler, eğitim programlarında gerekli değişiklikleri yapabilecekler, Türkiye'deki ve diğer ülkelerdeki eğitim sistemlerinin ilkelerini, uygulamalarını ve sorunlarını analiz edebileceklerdir.

Eğitim Programları ve Öğretim Yüksek Lisans Programı mezunları her şeyden önce, gelen öğrencilerinin önemli bir kısmının kamuda öğretmen olması dolayısıyla mesleki gelişimlerine ilişkin kritik ve somut bir adım atmış olmaktadır. Bu somut adımın yürürlüğe girmekte olan öğretmenlik meslek kanunda önemli bir karşılığı bulunmaktadır. Ayrıca, herhangi bir lisans alanı mezunun ek olarak Eğitim Programları ve Öğretim alanında yüksek lisans derecesini elde etmesi hem sınıf için hem de okul düzeyinde eğitim öğretim süreçlerinin planlanmasına katkı sağlayacağından özel öğretim kurumları için tercih sebebi olmaktadır. Bunların dışında mezunlar Eğitim Programları ve Öğretim sıfatı ile özel öğretim kurumlarında ve eğitim öğretim ile ilgili kamu ve sivil toplum kuruluşlarında danışmanlık, koordinatörlük, program geliştirmeci gibi pozisyonlarda görev alabilmektedir.

Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.

Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır.

En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.

Tam Zamanlı

Adres: Ordu Üniversitesi Cumhuriyet Yerleşkesi Eğitim Fakültesi Cumhuriyet Mahallesi No:218 Altınordu / ORDU PK : 52200 Telefon: 0 (452) 226 52 50 Dahili: 5500

Eğitim Programları ve Öğretim yüksek lisans programıyla; öğrencilerin eğitim bilimleri alanı ile ilgili bilgi, beceri ve anlayışlarını geliştirmeyi, çalışma alanlarındaki kuramları, modelleri ve araştırma yöntemlerini kavrama, yorumlama ve uygulama yeterliklerine sahip bireyler olarak yetiştirmeleri amaçlanmaktadır.


Program Çıktıları

1 Eğitim programları ve öğretimle ilgili temel kavramları tanımlama
2 Program geliştirmenin kuramsal temelleri (tarihi, felsefi, psikolojik, toplumsal, ekonomik, bireysel, konu alanı) arasında ilişki kurma
3 Program tasarım yaklaşımlarını karşılaştırma
4 İhtiyaca uygun program geliştirme modellerini seçme
5 Program tasarısı hazırlama
6 Bir eğitim programının bütün boyutlarını değerlendirme yeterliklerini kazanma
7 Eğitim programları ve öğretim alanında gelişmeleri izleme
8 Toplumda sosyal ekonomik ve kültürel boyutlarda gerçekleşen değişmelerin eğitim programlarına etkisini değerlendirme
9 Öğretim yöntem teknik ve stratejilerini alanının öğretiminde kullanma
10 Eğitim programları ve öğretime ilişkin kavramları ve kuramları eleştirel bakış açısıyla değerlendirme
11 Kendi çalışmalarında uygun bilimsel araştırma yöntemlerini seçme ve kullanma
12 Eğitim programları ve öğretim alanında bağımsız, özgün ve yayınlanabilecek araştırmalar yapma.

Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

TYYÇ
Program Çıktıları
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
BİLGİ
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
BECERİ
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Öğrenme Yetkinliği )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( İletişim ve Sosyal Yetkinlik )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
4
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
YETKİNLİKLER ( Alana Özgü Yetkinlik )
1
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
2
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
3
Program Çıktıları
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Müfredat

D : Ders U: Uygulama L: Laboratuvar
1. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
EPO6000B Türkçe EĞİTİMDE ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ VE YAYIN ETİĞİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6000T Türkçe TEZ DANIŞMANLIĞI Zorunlu - 1 - 30
EPO6000U Türkçe UZMANLIK ALAN DERSİ Zorunlu 8 - - 30
EPO6003 Türkçe EĞİTİM BİLİMLERİNDE İSTATİSTİK Zorunlu 3 - - 5
EPO6005 Türkçe EĞİTİMDE NİTEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6007 Türkçe ÇAĞDAŞ ÖĞRETİM KURAMLARI VE UYGULAMALARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6009 Türkçe OKULLARDA ÖLÇME VE DEĞERLENDİRME UYGULAMALARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6011 Türkçe ETKİLEŞİMLİ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6013 Türkçe KARŞILAŞTIRMALI EĞİTİM Zorunlu 3 - - 5
EPO6015 Türkçe ÖĞRENME VE ÖĞRETME SÜREÇLERİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6017 Türkçe SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA VE EĞİTİM Zorunlu 3 - - 5
EPO6019 Türkçe DÜŞÜNME BECERİLERİNİN ÖĞRETİMİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6021 Türkçe ÖLÇEK GELİŞTİRME VE UYARLAMA Zorunlu 3 - - 5
EPO6023 Türkçe YAŞAM BOYU GELİŞİM Zorunlu 3 - - 5
EPO6025 Türkçe GÜNCEL EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6027 Türkçe ÖZEL EĞİTİMDE AİLE EĞİTİM PROGRAMLARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6028 Türkçe ÜSTÜN YETENEKLİ ÖĞRENCİLERİN TANILANMASI VE EĞİTİMLERİ Zorunlu 3 - - 5
Toplam 53 1 0 135
2. Dönem
Ders Kodu [DersinDili] Ders Adı Ders Türü [D] [U] [L] AKTS Rapor
EPO6000S Türkçe SEMİNER Zorunlu - - - 25
EPO6002 Türkçe EĞİTİM PROGRAMLARI ARAŞTIRMALARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6004 Türkçe PROGRAM DEĞERLENDİRME ARAŞTIRMALARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6006 Türkçe ÖĞRETİM TASARIMI Zorunlu 3 - - 5
EPO6008 Türkçe İLKÖĞRETİM VE ORTAOĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6010 Türkçe YÜKSEKÖĞRETİM PROGRAMLARI Zorunlu 3 - - 5
EPO6012 Türkçe EĞİTİMSEL LİDERLİK Zorunlu 3 - - 5
EPO6014 Türkçe TÜRK EĞİTİM SİSTEMİNDE SORUNLAR VE GELİŞMELER Zorunlu 3 - - 5
EPO6016 Türkçe NİTEL VERİ ANALİZİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6018 Türkçe TÜRKİYE'DE ÖĞRETMEN EĞİTİMİ PROGRAMLARININ İNCELENMESİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6020 Türkçe EĞİTİMDE ÖLÇME TEKNİKLERİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6022 Türkçe BİLİŞSEL ÖZELLİKLERİN ÖLÇÜLMESİ Zorunlu 3 - - 5
EPO6024 Türkçe E-ÖĞRENME VE E-İÇERİK TASARIMI Zorunlu 3 - - 5
EPO6026 Türkçe FELSEFE VE BİLİM Zorunlu 3 - - 5
Toplam 39 0 0 90