Program 17.04.2019 tarihinde açılmış olup 2019-2020 Akademik yılı Güz yarıyılında öğrenci alımına başlamıştır.
Tezli Yüksek Lİsans
Adayların, bir lisans diplomasına sahip olmalsı, ALES'ten veya eşdeğeri sayılan bir sınavdan en az 55 puan almış olması ve ilanda belirtilen diğer koşulları sağlamış olması. Giriş sınavından başarılı olması.
Ordu Üniversitesi Lisansüstü Eğitim-Öğretim Yönetmeliğinde belirtilen koşul ve kurallar çerçevesinde faaliyetini sürdürür.
ngiliz Dili Eğitimi Yüksek Lisans Programının öncelikli hedefi öğrencileri ingiliz dilinin öğretimi, ingiliz edebiyatı, ingiliz kültürü, dilbilim, çeviribilim gibi alanlarda uzmanlaşmalarını sağlayarak geniş bir bilgi birikimi kazanmalarına olanak sunmaktır. Ayrıca Yüksek Lisans Programı ile amaçlanan öğrencilerin kuramsal bilgilerini uygulama alanları ile birleştirebilmeleri ve araştırmalar yapmaya başlamalarıdır
Özel kurslarda, devlet okulların ve kolejlerde İngilizce öğretmenliği, akademik kariyer, devlet kurumlarında veya tercüme ofislerinde çevirmenlik, turizm sektöründe rehberlik, yurt dışı bağlantılı şirketlerde çeşitli pozisyonlar.
Yüksek Lisans eğitimini başarı ile tamamlayan adaylar ALES sınavından geçerli not almaları ve yeterli düzeyde Yabancı Dil bilgisine sahip olmaları koşuluyla doktora programlarında öğrenim görebilirler.
Öğrenciler derslere devam ederek sınavlarına katılmak zorundadırlar. Öğrencinin devamı ise dersin öğretim üyesi tarafından takip edilir. Tüm sınavlar 100 tam puan üzerinden değerlendirilir ve her ders için bir ara sınav (veya yarıyıl içi çalışma ödevi) ve bir yarıyıl sonu sınavı (final) yapılır. Ara sınav ve final sınavının yapıldığı derslerde başarı notu ara sınav notunun %40’ı ile final sınavının %60’ı alınarak hesaplanır.
En az 21 ulusal krediden az olmamak koşuluyla en az 7 ders ve seminer dersi alan ve başarı ile tamamlayan; tez savunma sınavında başarılı olan öğrencilere yüksek lisans diploması verilir.
Adres: Ordu Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Cumhuriyet Yerleşkesi Cumhuriyet Mahallesi No:218 Altınordu / ORDU PK : 52200 Telefon: 0 (452) 234 50 10 Dahili:1800
1 | Hedef dilin öğretimiyle ilgili üst düzeyde analiz ve sentez yapabilecek bilgiye ulaşma |
2 | Konferans, seminer ve sempozyumlarda bilimsel sunumlar yapabilme |
3 | Dil öğretiminde bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin biçimde kullanabilme |
4 | Dil araştırmalarına yönelik olarak disiplinler arası bir yaklaşımla çözüme gidebilme |
5 | İlgili disiplin alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilme |
6 | Dilbilim, dil öğretimi ve Edebiyat alanında öğretim teknik ve materyalleri geliştirebilecek bilgi ve beceriye sahip olma |
7 | Sosyal, edebi ve kültürel alanlarda araştırma faaliyetlerinin esaslarını kavrama |
8 | Edebi, kültürel ve dilbilimsel çalışmalara farklı yaklaşımları inceleyip bunları mesleki gelişiminde kullanabilme |
9 | Tek ya da çok disiplinli çalışma gruplarında görev yapabilme ve etkin iletişim sağlayabilme |
10 | Gerek bağımsız gerek diğer meslektaşlarıyla araştırma ve yayın faaliyetleri yürütebilme, sorumluluk alabilme |
11 | Alanı ile ilgili konuları yazılı ve sözlü olarak ifade edebilme |
12 | Alana özgü araştırmalarda bilimsel araştırma tekniklerini kullanabilme, yapılan çalışmaları eleştirel bakış açısıyla değerlendirip bilimsel ve etik değerler ışığında aktarma, yorumlama ve uygulama |
1. Dönem | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
IDEYL501 | İngilizce | ACADEMIC RESEARCH AND WRITING METHODS I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL503 | İngilizce | THEORY AND PRACTICE OF LANGUAGE TEACHING I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL507 | İngilizce | THEORY OF SECOND LANGUAGE ACQUISITION I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL509 | İngilizce | STATISTICAL ANALYSIS | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL511 | İngilizce | ASSESMENT AND EVALUATION IN EFL | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL513 | İngilizce | GENERAL LINGUISTICS | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL515 | İngilizce | APPLİED LİNGUİSTİCS READİNGS | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL519 | İngilizce | LITERARY CRITICISM I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL521 | İngilizce | CONTEMPORARY ENGLISH THEATRE I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL523 | İngilizce | POST-DRAMATIC ENGLISH THEATRE I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL525 | İngilizce | FEMINIST THEATRE I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL529 | İngilizce | SOCIAL AND POLITICAL HISTORY OF ENGLAND I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL537 | İngilizce | ACTION RESEARCH I | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL601-21 | İngilizce | THESİS MANAGEMENT | Zorunlu | - | 1 | - | 30 | |
IDEYL603-21 | İngilizce | SPECİALİZATİON FİELD COURSE | Zorunlu | 8 | - | - | 30 | |
Toplam | 47 | 1 | 0 | 125 | ||||
2. Dönem | ||||||||
Ders Kodu | [DersinDili] | Ders Adı | Ders Türü | [D] | [U] | [L] | AKTS | Rapor |
IDEYL502 | İngilizce | ACADEMIC RESEARCH AND WRITING METHODS II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL504 | İngilizce | THEORY AND PRACTICE OF LANGUAGE TEACHING II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL506 | İngilizce | THEORY OF SECOND LANGUAGE ACQUISITON II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL510 | İngilizce | EDUCATIONAL LINGUISTICS | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL512 | İngilizce | RESEARCH METHOS İN APPLİED LİNGUİSTİCS | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL514 | İngilizce | 20 TH CENTURY ENGİSH LİTERATURE | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL518 | İngilizce | LİTERARY CRİTİCİSM II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL520 | İngilizce | THE BİRTH AND DEVELOPMENT OF THE BRİTİSH NOVEL | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL526 | İngilizce | CONTEMPORARY ENGLISH THEATRE II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL528 | İngilizce | POST-DRAMATIC ENGLISH THEATRE II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL534 | İngilizce | SOCIAL AND POLITICAL HISTORY OF ENGLAND II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL542 | İngilizce | ACTİON RESEARCH II | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
IDEYL544 | İngilizce | SEMINAR | Zorunlu | - | - | - | 25 | |
IDEYL550 | İngilizce | DEVELOPMENT OF İNTERACTİVE TEACHİNG METHODS | Zorunlu | 3 | - | - | 5 | |
Toplam | 39 | 0 | 0 | 90 |