GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7007 OKUMA EĞİTİMİNDE YÖNTEM VE YAKLAŞIMLAR Ders 1 1 5.00

Doktora



Bu dersin temel amacı okuma eğitimi alanında uygulanan yöntem, yaklaşım ve temel çalışma alanlarına yönelik temel bilgilere sahip olmak ve bu bilgiler temelinde okuma alanındaki temel problem alanlarına yönelik değerlendirmelerde bulunma ve çözümüne yönelik bilimsel verilere ve metodolojiye dayalı önerilerde bulunma konusunda gerek duyulan bilgi ve beceriler kazanmak.



1 1. Okuma eğitimi alanındaki temel yöntem ve yaklaşımlar hakkında bilgi sahibi olur 2. Okuma eğitimi alanındaki temel yöntem ve yaklaşımlar konusunda yürütülmüş olan bilimsel çalışmaları eleştirel olarak analiz eder. 3. Okuma alanının temel çalışma konularını analiz eder. 4. Okuma alanındaki temel çalışma alanlarına dayalı olarak okuma alanındaki temel problem alanlarını tespit eder. 5. Belirlediği temel problem alanlarının çözümüne yönelik temel yöntem ve yaklaşımları temelinde özgün öğretim uygulamaları tasarlar ve etkililiğini sınamak için bir araştırma önerisi geliştirir ve uygular.

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Okuma-yazma öğretimi alanına yön veren temel teori, yaklaşım ve temel çalışma alanları bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Giriş-Okuma Yöntemlerinin Tarihsel Gelişimi 2. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 3. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 4. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 5. Hafta Okuma Teorileri ve Yaklaşımlar 6. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 7. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 8. Hafta ARA SINAV_Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 9. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 10. Hafta Okuma Alanındaki Temel Çalışma Konular Okuma Eleştirel Analiz 11. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması 12. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması 13. Hafta Okuma Alanında Temel Problem Alanları, Özgün Çözüm Yollarının Tasarımı ve Bilimsel Uygulama Tasarımlarının Geliştirilmesi ve Uygulanması 14. Hafta Tasarım uygulamalarının değerlendirilmesi 15. Hafta Tasarım uygulamalarının değerlendirilmesi 16. Hafta Final

Rosenblatt, L. M. (1994). The reader, the text, the poem: The transactional theory of the literary work. Carbondale: Southern Illinois University Press. Rosenblatt, L. M. (1999). Literature as exploration (5th ed.). NY: The Modern Language Association of America In R. B. Ruddell, & N. J. Unrau (Eds.), Theoretical models and processes of reading (5th ed.). Newark, DE: International Reading Association.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek