Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7027 | İLKOKUL FEN EĞİTİMİNDE İLERİ ARAŞTIRMALAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Fen eğitiminde güncel yaklaşımları, öğretim yöntemlerini ve ölçme değerlendirme tekniklerini öğretme
1 | Fen eğitimindeki çağdaş yaklaşım ve yöntemlerin farkına varır |
2 | Fen eğitimindeki çağdaş yaklaşım ve yöntemlerin fen eğitimindeki önemini bilir |
3 | Fen eğitiminde çağdaş yaklaşım ve yöntemleri kullanır |
4 | Fen öğretme becerilerini kazanır |
5 | Fen eğitiminde kullanılan kavramları açıklar |
Yok
Yok
Fen eğitiminin kapsamına giren tüm boyutlarda gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalar bu dersin kapsamını oluşturmaktadır
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Modern fen eğitiminin amacı | ||
2 | Fen eğitiminde bilimin doğasının yeri ve önemi | ||
3 | Bilimsel süreç becerileri | ||
4 | Fen eğitiminde argümantasyon | ||
5 | Fen eğitiminde bilim, teknoloji ve toplum ilişkisi | ||
6 | Fen öğretiminde yapılandırmacı yaklaşım | ||
7 | Fen eğitiminde kavram öğretimi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Sorgulama temelli fen öğretimi | ||
10 | Probleme dayalı fen öğretimi | ||
11 | Proje tabanlı fen öğretimi | ||
12 | Laboratuvara dayalı fen öğretimi | ||
13 | Teknoloji destekli fen öğretimi | ||
14 | Fen ve teknoloji ders kitaplarının analizi | ||
15 | Fen eğitiminde ölçme ve değerlendirme | ||
16 |
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Derse Katılım | 1 | 30 | 30 |
Rapor Hazırlama | 1 | 30 | 30 |
Rapor Sunma | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 |
[OC] 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |