GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7026 İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR Ders 1 2 5.00

Doktora



Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır.



1 Öğretim tasarımı kavramını açıklar.
2 Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar.
3 İhtiyaç analizi yapar.
4 Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir.
5 Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar.
6 Görev analizi yapar.
7 Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır.

Birinci Öğretim


Yoktur


Yoktur


Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri, İhtiyaç Belirleme ve Analizi, Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri, Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri, Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri, Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler, Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Genel Giriş ve Tanışma
2 Öğretim Tasarımı Kavramı
3 Öğretim Tasarımı Teknolojileri
4 İhtiyaç Belirleme ve Analizi
5 Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri
6 Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri
7 ARASINAV
8 Görev Analizi Farklı kaynaklardan tarama
9 Öğretim Tasarım Modelleri
10 Öğrenme ve Öğretim Stratejileri
11 ARASINAV
12 Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler
13 Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme
14 Değerlendirme

Instructional Design for E-Learning: Essential guide to creating successful eLearning courses by Julie Dirksen Instructional Design by Patricia L. Smith and Tillman J. Ragan Leslie J. Briggs: Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover)



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yoktur


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 60 60
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 4 5 4 5
[OC] 2 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 5 5 5 5 4 4
[OC] 4 5 4 5 4 4 5
[OC] 5 5 5 5 4 5 5
[OC] 6 5 4 5 4 5 5
[OC] 7 5 5 5 4 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek