Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7026 | İLKOKULDA ÖĞRETİMİN TASARIMI VE YENİ YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Bu dersin amacı öğretim tasarımı kavramının, teknolojilerinin ve modellerinin kavranmasıdır.
1 | Öğretim tasarımı kavramını açıklar. |
2 | Öğretim tasarımı ve teknolojilerini tanımlar. |
3 | İhtiyaç analizi yapar. |
4 | Öğrenme ortamında öğrenen özelliklerini değerlendirir. |
5 | Öğrenme ortamında öğretim hedeflerini yazar. |
6 | Görev analizi yapar. |
7 | Öğretim tasarımı modellerini karşılaştırır. |
Birinci Öğretim
Yoktur
Yoktur
Öğretim Tasarımı Kavramı, Öğretim Tasarımı Teknolojileri, İhtiyaç Belirleme ve Analizi, Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri, Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri, Görev Analizi, Öğretim Tasarım Modelleri,Öğrenme ve Öğretim Stratejileri, Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler, Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Tanışma | ||
2 | Öğretim Tasarımı Kavramı | ||
3 | Öğretim Tasarımı Teknolojileri | ||
4 | İhtiyaç Belirleme ve Analizi | ||
5 | Öğrenme Ortamında Öğrenenin Özellikleri | ||
6 | Öğrenme Ortamlarında Öğrenme Hedefleri | ||
7 | ARASINAV | ||
8 | Görev Analizi Farklı kaynaklardan tarama | ||
9 | Öğretim Tasarım Modelleri | ||
10 | Öğrenme ve Öğretim Stratejileri | ||
11 | ARASINAV | ||
12 | Öğretim Tasarımında Bilişsel Süreçler | ||
13 | Öğretim Tasarımı ve Değerlendirme | ||
14 | Değerlendirme |
Instructional Design for E-Learning: Essential guide to creating successful eLearning courses by Julie Dirksen Instructional Design by Patricia L. Smith and Tillman J. Ragan Leslie J. Briggs: Instructional Design: Principles and Applications (Hardcover)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yoktur
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 60 | 60 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 140 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |