Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7000B | BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarının temelleri, türleri, desenlenmesi ve uygulanmasına ilişkin temel becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.
Yrd. Doç. Dr. Talip ÖZTÜRK
1 | Çeşitli araçları kullanarak alanyazın taraması yapar. |
2 | Alanyazın taraması için gerekli kaynakları belirler. |
3 | Alanyazın taraması için gerekli kaynaklara ulaşır. |
4 | Bilimsel araştırmaları analiz eder. |
5 | Nicel ve nitel araştırmalar arasındaki farklılıkları açıklar. |
6 | Araştırma amacına uygun olan yöntemi seçer. |
7 | Araştırma konusunu seçer ve ifade eder. |
8 | Araştırma için uygun örneklemi belirler. |
9 | Araştırması için geçerlik, güvenirlik ve etiği göz önünde bulundurarak veri toplama aracını tasarlar. |
Yok
Yok
Alanyazın tarama Araştırma türleri Araştırma deseni oluşturma Temel istatistiksel analizler Araştırma önerisi
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler | ||
2 | Eğitim Araştırmalarına Giriş: Temel Kavramlar ve İlkeler | ||
3 | Araştırma alan yazınını taraması Araştırmada alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirleme Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşma | ||
4 | Araştırma makalelerini analiz etme ölçütleri, Araştırma makalesine ilişkin analiz sonuçlarını raporlama | ||
5 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler | ||
6 | Ara Sınav | ||
7 | Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar | ||
8 | Araştırma konusu belirleme, sınırlama - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem) | ||
9 | Araştırma evreni ve örneklemi belirlemenin bilimsel dayanakları (Nitel ve nicel yöntem) | ||
10 | Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem) | ||
11 | Eğitim araştırmalarında kullanılana veri toplama araçları, geliştirilme adımları, sahip olması gereken özellikler- ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem) | ||
12 | Deneysel, ilişkisel ve betimsel araştırmalar arasındaki farklar - ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem) | ||
13 | Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistikler ve uygulamalar - ilgili örnek araştırma araçları (Nicel yöntem) | ||
14 | Bir araştırma deseni tasarlama | ||
15 | Tasarladığı bir araştırma desenini uygulama | ||
16 | Araştırmasını bilimsel araştırma gereklerine uygun olarak raporlama |
• Gay, L. R. & Airasian, P. (2003). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. New jersey: Merrill Prentice Hall. • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Uygulama/Pratik | 1 | 5 | 5 |
Makale Yazma | 1 | 5 | 5 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 5 | 2 | 10 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 1 | 10 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 1 | 10 | 10 |
Okuma | 5 | 2 | 10 |
Toplam İş Yükü (saat) | 147 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 7 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 |
[OC] 8 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 9 | 4 | 3 | 4 | 5 | 5 | 4 |