GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7000B BİLİMSEL ARAŞTIRMA YÖNTEMLERİ Ders 1 1 5.00

Doktora


Türkçe


Bu ders ile bilim uzmanı adaylarının eğitim araştırmalarının temelleri, türleri, desenlenmesi ve uygulanmasına ilişkin temel becerileri kazanmaları amaçlanmaktadır.


Yrd. Doç. Dr. Talip ÖZTÜRK


1 Çeşitli araçları kullanarak alanyazın taraması yapar.
2 Alanyazın taraması için gerekli kaynakları belirler.
3 Alanyazın taraması için gerekli kaynaklara ulaşır.
4 Bilimsel araştırmaları analiz eder.
5 Nicel ve nitel araştırmalar arasındaki farklılıkları açıklar.
6 Araştırma amacına uygun olan yöntemi seçer.
7 Araştırma konusunu seçer ve ifade eder.
8 Araştırma için uygun örneklemi belirler.
9 Araştırması için geçerlik, güvenirlik ve etiği göz önünde bulundurarak veri toplama aracını tasarlar.


Yok


Yok


Alanyazın tarama Araştırma türleri Araştırma deseni oluşturma Temel istatistiksel analizler Araştırma önerisi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş: Ders Tanıtımı, Beklentiler, Kaynaklar, Ödevler
2 Eğitim Araştırmalarına Giriş: Temel Kavramlar ve İlkeler
3 Araştırma alan yazınını taraması Araştırmada alan yazınında ihtiyacı olan kaynakları belirleme Araştırma alan yazınında ihtiyacı olan kaynaklara ulaşma
4 Araştırma makalelerini analiz etme ölçütleri, Araştırma makalesine ilişkin analiz sonuçlarını raporlama
5 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri felsefi kökler, yaklaşım ve özellikler
6 Ara Sınav
7 Nitel ve nicel araştırma yöntemleri – İlgili örnek araştırmalar
8 Araştırma konusu belirleme, sınırlama - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
9 Araştırma evreni ve örneklemi belirlemenin bilimsel dayanakları (Nitel ve nicel yöntem)
10 Araştırmada geçerlik, güvenirlik, kullanışlılık ve etik - ilgili örnek araştırmalar (Nitel ve nicel yöntem)
11 Eğitim araştırmalarında kullanılana veri toplama araçları, geliştirilme adımları, sahip olması gereken özellikler- ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
12 Deneysel, ilişkisel ve betimsel araştırmalar arasındaki farklar - ilgili örnek araştırma araçları (Nitel ve nicel yöntem)
13 Eğitim araştırmalarında kullanılan temel istatistikler ve uygulamalar - ilgili örnek araştırma araçları (Nicel yöntem)
14 Bir araştırma deseni tasarlama
15 Tasarladığı bir araştırma desenini uygulama
16 Araştırmasını bilimsel araştırma gereklerine uygun olarak raporlama

• Gay, L. R. & Airasian, P. (2003). Educational Research: Competencies for Analysis and Applications. New jersey: Merrill Prentice Hall. • Ekiz, D. (2009). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. • Büyüköztürk, Ş. (2002). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 10 10
Final Sınavı 1 10 10
Derse Katılım 14 3 42
Uygulama/Pratik 1 5 5
Makale Yazma 1 5 5
Makale Kritik Etme 5 5 25
Bireysel Çalışma 5 2 10
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 10 1 10
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 1 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 10 10
Okuma 5 2 10
Toplam İş Yükü (saat) 147

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 4 5 4 5 4
[OC] 2 5 4 5 4 4 5
[OC] 3 4 4 5 4 5 5
[OC] 4 4 4 4 5 4 5
[OC] 5 4 5 4 5 4 4
[OC] 6 5 5 4 4 4 5
[OC] 7 4 5 5 4 4 4
[OC] 8 5 4 4 4 5 4
[OC] 9 4 3 4 5 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek