Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7021 | PROGRAM DEĞERLENDİRME MODELLERİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Türkiye'deki ilköğretim programları, politikaları ve uygulamalarına ilişkin araştırma tasarlayacak, tasarımlarda bulunacak, çıkarımlarda bulunabillecek bir kavrayış geliştirmek.
1 | Türkiye'de öğretim programlarının incelenmesi ve değerlendirilmesine yönelik akademik araştırmaların eleştirel analizini yapabilmek Türkiye'deki eğitim politikalarının zaman dizinsel olarak analiz ederek çıkarımlarda bulunabilmek. Türkiye'deki öğretim programları ve politikaları değerlendiren akademik çalışmalar gerçekleştirecek donanıma sahip olmak. |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır
Yok
Türkiye'deki ilköğretim programları, politikaları ve uygulamaları
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı ve beklentilerin açıklanması | ||
2 | Program değerlendirme kavramları ve tanımları | ||
3 | Program değerlendirme modelleri | ||
4 | Program değerlendirmenin amacı | ||
5 | Program değerlendirmenin ilke ve prensipleri | ||
6 | Program değerlendirme süreci | ||
7 | Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi | ||
8 | Ara sınav | ||
9 | Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi | ||
10 | Program değerlendirme ölçütleri | ||
11 | Program değerlendirme matriksi örneklerinin incelenmesi | ||
12 | Program değerlendirme matriksi örneklerinin uygulanması | ||
13 | Final Sınavı |
Türkiye eğitim sisteminde uygulanmış olan öğretim programları, politikalar, raporlar, konu kapsamında yayınlanmış olan akademik kitaplar ve makaleler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |