GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7021 PROGRAM DEĞERLENDİRME MODELLERİ Ders 1 1 5.00

Doktora



Türkiye'deki ilköğretim programları, politikaları ve uygulamalarına ilişkin araştırma tasarlayacak, tasarımlarda bulunacak, çıkarımlarda bulunabillecek bir kavrayış geliştirmek.



1 Türkiye'de öğretim programlarının incelenmesi ve değerlendirilmesine yönelik akademik araştırmaların eleştirel analizini yapabilmek Türkiye'deki eğitim politikalarının zaman dizinsel olarak analiz ederek çıkarımlarda bulunabilmek. Türkiye'deki öğretim programları ve politikaları değerlendiren akademik çalışmalar gerçekleştirecek donanıma sahip olmak.

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır


Yok


Türkiye'deki ilköğretim programları, politikaları ve uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders tanıtımı ve beklentilerin açıklanması
2 Program değerlendirme kavramları ve tanımları
3 Program değerlendirme modelleri
4 Program değerlendirmenin amacı
5 Program değerlendirmenin ilke ve prensipleri
6 Program değerlendirme süreci
7 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi
8 Ara sınav
9 Ulusal ve uluslararası program değerlendirme örneklerinin incelenmesi
10 Program değerlendirme ölçütleri
11 Program değerlendirme matriksi örneklerinin incelenmesi
12 Program değerlendirme matriksi örneklerinin uygulanması
13 Final Sınavı

Türkiye eğitim sisteminde uygulanmış olan öğretim programları, politikalar, raporlar, konu kapsamında yayınlanmış olan akademik kitaplar ve makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek