Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7020 | ÖĞRENMENİN NÖROPSİKOLOJİSİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkilerini kavramak. Öğrenme sürecine yönelik nörpsikolojik bir bakış açısı geliştirmek. Öğretme ve öğrenme sürecinin niteliğine artırmaya yönelik nöopsikolojik bakış açısı temelinde çözüm yolları geliştirmek, bu temelde bir araştırma önerisi geliştirmek, uygulama ve raporlaştırmak.
Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY
1 | Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkilerini kavramak. |
2 | Öğrenme sürecine yönelik nörpsikolojik bir bakış açısı geliştirmek. |
3 | Öğretme ve öğrenme sürecinin niteliğine artırmaya yönelik nöopsikolojik bakış açısı temelinde çözüm yolları geliştirmek, bu temelde bir araştırma önerisi geliştirmek, uygulama ve raporlaştırmak |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
[Yok]
Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. Hafta Öğrenme ve beyin | ||
2 | 2. Hafta Beynin Temel Yapısı. Bilişsel İşlevlerimize Aracılık Eden Nöral Şebekeler | ||
3 | 3. Hafta beyin ve davranış arasındaki ilişki Beyin ve sinir sisteminin arasındaki bağbeyinin yapı ve fonksiyonları ve bunların davranışlar ve bilişler üzerindeki etkisi | ||
4 | 4. Hafta Bilişsel psikoloji | ||
5 | 5. Hafta Zihinsel bilgi işleme süreçleri | ||
6 | 6. Hafta Bellek türleri | ||
7 | 7. Hafta Bilişsel nöropsikoloji araştırma yöntemleri | ||
8 | 8. Hafta Bilişsel nöropsikoloji araştırma yöntemleri ve örnekler üzerinden incelemeler | ||
9 | 9. Hafta beyin görüntüleme, elektrofizyoloji ve nöropsikolojik testlerpozitron emisyon tomografisi (PET) ve fonksiyonel manyetik rezonans görüntülemeyi (fMRI) | ||
10 | 10. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar | ||
11 | 11. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmaların eleştirel analizi | ||
12 | 12. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmesi | ||
13 | 13. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının geliştirilmesi | ||
14 | 14. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının uygulanmasına yönelik araştırma önerilerinin tasarlanması | ||
15 | 15. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının uygulanmasına yönelik araştırma önerilerinin raporlanması | ||
16 | 16. Hafta Final |
Ulusal ve uluslararası bilimsel temelli yayınevlerinde basılmış olan kitaplar, ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından yayınlanmış raporlar, süreli yayınlarda basılmış olan makaleler, bildiriler
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |