GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7013 TÜRKİYEDE İLKÖĞRETİM PROGRAMLARI, POLİTİKALARI VE UYGULAMALARI Ders 1 1 5.00

Doktora



Türkiye'deki ilköğretim programları, politikaları ve uygulamalarına ilişkin araştırma tasarlayacak, tasarımlarda bulunacak, çıkarımlarda bulunabillecek bir kavrayış geliştirmek.



1 Türkiye'de öğretim programlarının incelenmesi ve değerlendirilmesine yönelik akademik araştırmaların eleştirel analizini yapabilmek Türkiye'deki eğitim politikalarının zaman dizinsel olarak analiz ederek çıkarımlarda bulunabilmek. Türkiye'deki öğretim programları ve politikaları değerlendiren akademik çalışmalar gerçekleştirecek donanıma sahip olmak.

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır


[Yok]


Türkiye'deki ilköğretim programları, politikaları ve uygulamaları


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Program geliştirme ile igili temel kavramlar Program geliştirmenin kuramsal temelleri Eğitim programının öğeleri_Program incelemesi Program Tasarım Yaklaşımları Program Geliştirme Modelleri Türkiye’de Program Geliştirme Çalışmaları Türk Eğitim Sisteminin Yasal Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Okulöncesi Eğitim, İlköğretim, Ortaöğretim Türk Eğitim Sisteminin Yasal Temelleri ve Yapısal Özellikleri: Yükseköğretim Türkiyenin eğitim politikalarının analizi Türkiyenin eğitim politikalarının analizi Bir Meslek Olarak Öğretmenlik Öğretmen Eğitimi Programlarının Özellikleri İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Eğitimi

Türkiye eğitim sisteminde uygulanmış olan öğretim programları, politikalar, raporlar, konu kapsamında yayınlanmış olan akademik kitaplar ve makaleler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek