Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7012 | SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Nitel araştırma paradigması, desenler, uygulamalar, analizleri hakkında bilgi sahibi olmak. Nitel araştırma paradigması ile gerçekleştirilmiş araştırmaların eleştirel analizini yapmak. İlkokul düzeyinde nitel araştırma paradigması kapsamında yürütülecek olan bir araştırma tasarlar.
1 | Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları arasındaki farkları kavrar |
2 | Nitel araştırma ile ilgili temel kavramları tanımlar |
3 | Nitel araştırma paradigması ile yapılmış olan araştırmaların eleştirel analizini yapar. |
4 | Nitel araştırmanın teorik temellerini bilir |
5 | Nitel araştırmada kullanılan araştırma modellerini (desenlerini) bilir |
6 | Nitel araştırmada örnekleme çeşitleri ve veri toplama yollarını bilir |
7 | Nitel araştırma verilerinin analiz yollarını bilir ve uygular |
8 | Nitel araştırmanın raporlaştırma yollarını bilir ve uygular |
9 | Nitel Araştırmada bilimsel etik ilkeleri bilir ve uygular |
10 | Başkalarınca yapılmış nitel araştırmalardan yararlanabilir |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.
Yok
Nitel araştırma paradigması, desenleri, örneklemleri, veri toplama ve analiz yolları, raporlaştırma
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Bilim felsefesi, bilimin tanımı, bilimsel yaklaşım. | ||
2 | Araştırmanın süreçleri: Problemin, hipotezlerin, değişkenlerin tanımlanması ve araştırma konusunun projelendirilmesi. | ||
3 | Araştırma türleri, uygulanma biçimleri, teknikleri, yöntemleri. | ||
4 | Veri türleri, birincil ve ikincil kaynaklar. Veri toplama araçları; anket, görüşme, gözlem. | ||
5 | Araştırmada geçerlilik ve güvenilirlik, ölçme | ||
6 | Araştırma evreni, örnekleme teorileri ve teknikleri. | ||
7 | Soru formu oluşturma ve biçimlendirme. | ||
8 | Araştırmada saha süreci. | ||
9 | Araştırmada veri değerlendirme süreci. | ||
10 | Nitel araştırma yöntemleri ve uygulamaları. | ||
11 | Nitel araştırma yöntemleri ve uygulamaları. | ||
12 | Rapor yazım aşamaları. | ||
13 | İletişim boyutuyla araştırma. | ||
14 | Genel değerlendirme ve araştırma örnekleri sunumu. |
Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. Richardson, J. T. (1996). Handbook of qualitative research methods for psychology and the social sciences. BPS books. Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Miller, T., Birch, M., Mauthner, M., & Jessop, J. (Eds.). (2012). Ethics in qualitative research. Sage. Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (Eds.). (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. John Wiley & Sons. Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara:Anı
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Proje Sunma | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 6 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 |
[OC] 7 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 |
[OC] 8 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 4 |
[OC] 9 | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 10 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |