GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7011 OKUMA YAZMADA NÖROLOJİK VE SOSYAL TEMELLER Ders 1 1 5.00

Doktora



Okuma ve yazmada beynin üstlendiği görevler Beynin okuma ve yazmada üstlendiği görevler temelinde etkin kullanımına ilişkin çıkarımlar Okuma yazmada kullanılan duyularında sorunları olanların tespit edilmesi ve giderilmesine yönelik yöntem tekniklere yönelik bilgi ve beceriş sahibi olmak. Okuryazarlık üzerinde sosyal bağlamın etkilerini fark etmek



1 Okuma sürecinde beynin üstlendiği işlevleri ve etkin kullanımına yönelik beceriler Beyin temelli okuma ve yazma sorunlarını belirlemek ve gidermek için gerekli becerileri kazanma. Okuma ve duyu ilişkisini kavramak. Okuma ve anlama üzerinde sosyal bağlamın önemini kavramak

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Beynin yapısı; beynin öğrenme, okuma, yazma, motivasyon ve anlamadaki rolü ve önemi üzerinde durulacaktır. Okuma ve anlama ile ilgili spesifik problemler ve bunların giderilmesi sürecinde kullanılan yöntem ve teknikler. Okuma ve duyu ilişkisine temelinde gerçekleştirilmiş araştırmalar ve bulgular. Okumanın sosyal bağlamdaki görünümleri, sosyal bağlamın okuma tercihleri ve okuduğunu anlama üzerindeki etkileri, bunun nedenleri ve çözüm yollarına yönelik bilimsel bilgiler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Genel giriş 2. Hafta Beyin ve okuma yazma 3. Hafta Beyin rahatsızlıkları temelinde gözlenen okuma yazma sorunları 4. Hafta Beyin rahatsızlıkları temelinde gözlenen okuma yazma sorunları 5. Hafta Beyin ve anlama 6. Hafta Beyin temelli öğrenme ortamları 7. Hafta Beyin temelli öğrenme ortamları 8. Hafta Okumada nörolojik özellikler 9. Hafta Vize 10. Hafta Duyular ve okuma 11. Hafta Duyular ve okuma 12. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 13. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 14. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 15. Hafta Okumaya sosyal bağlamın etkileri 16. Hafta Final

1. Tracy. D. H. & Morrow L. M (2006) Lenses on Reading: An Introduction to Theories and Models. The Guilford Press 2. Anna D. Forester & Margaret Reinhard (2000) The Learners' Way: Brain-Based Learning in Action. 2nd Edition. Portage & Main Press 3. Michael L. Kamil., P. David Pearson, Elizabeth Birr Moje, & Peter P. Afflerbach (Editörs) (2011) Handbook of Reading Research. Vol IV. Pp: 107-136;136-157; 199-229;453-487; 561-564;726-755. 4. Rebecca, Barr., Michael L. Kamil., Peter, Mosenthal, & P. David Pearson. (Editörs) (2000) Handbook of Reading Research. Vol III. Pp: 229-250; 403-424; 609-628; 667-690; 889-908. 5. Lucy McCormick Calkins (2001) The Art of Teaching Reading. Addison-Wesley Educational Publishers Inc. Pp: 158-173. 6. Bilal Duman (2007) Neden Beyin Temelli Öğrenme. PegemA yayıncılık 7. Brigitte Stemmer & Harry A. Whıtaker (2008) Handbook of the Neuroscience of Language. Elsevier Ltd. 8. Marjorie Y. Lipson & Karen K. Wixson (Editors, 2010) Successful Approaches



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek