Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7010 | OKUMA YAZMADA BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL SÜREÇLER | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere yönelik bilgi sahibi olmak. Edindiği bilgiler ile konu kapsamında bilimsel araştırma tasarlamak, yürütmek ve raporlaştırmak.
1 | Okuma ve yazma sürecine yönelik bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkilerine yöenlik bilimsel araştırma temelli bilgi birikimine sahip olmak |
2 | Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin ölçme araçlarının geliştirilme ve uygulanmasına yönelik bilgi birikimine sahip olmak. |
3 | Okuma ve yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin araştırma tasarlama, yürütme ve raporlama. |
Birinci Öğretim
Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Yok
Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlerden motivasyon, tutum, ilgi, öz yeterlilik, öz düzenleme, üst biliş, kaygı, alışkanlık gibi temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, içeriğin tanıtılması, temel kavramlar. | ||
2 | Okuma ve Yazma Motivasyonu | ||
3 | Okuma ve Yazma Motivasyonu | ||
4 | Okuma ve Yazma Tutumu | ||
5 | Okuma ve Yazma Tutumu | ||
6 | Okuma ve Yazma İlgisi | ||
7 | Okuma ve Yazma İlgisi | ||
8 | Okuma ve Yazma Alışkanlığı | ||
9 | Okuma ve Yazma Alışkanlığı | ||
10 | Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik | ||
11 | Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik | ||
12 | Okuma ve Yazmada Öz Düzenleme | ||
13 | Okuma ve Yazmada Üst Biliş | ||
14 | Okuma ve Yazma Kaygısı | ||
15 | Okuma ve Yazma Kaygısı | ||
16 | Sunumlar ve Final |
Alexander P. A., & Winne, P. H. (Eds.), (2006). Handbook of educational psychology. USA: Lawrence Erlbaum Associates. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları Dai, D. Y.,& Sternberg, R. J. (Eds). (2004). Motivation, emotion and cognition. Integrative perspectives on intellectual functioning and development. New York: Lawrence Erlbaum Associates. Deci, E.L., & Ryan, R.M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum Dökmen, Ü. (1995). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine bir araştırma. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Guthrie, J. T., & Wigfield, A. (2000). Engagement and motivation in reading. In M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson, & R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (3rd ed., pp. 403 – 422). New York: Longman.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |