Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7008 | OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TESPİT EDİLMESİ VE GİDERİLMESİ | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Öğrencilerin okuma güçlüklerinin belirlenmesi, güçlüklerini iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikleri bilmek, bu tekniklerini uygulanması konusunda bilimsel bir araştırma tasarlamak, yürütmek ve araştırma sonuçlarını bilimsel araştırma raporu haline getirebilmek.
1 | Okuma güçlüklerinin belirlenmesi |
2 | Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler |
3 | Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik özgün öğretim uygulamaları tasarlamak |
4 | Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik bilimsel araştırma tasarısı hazırlamak, uygulama ve raporlamak |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Okuma güçlüklerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikler
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Genel giriş | ||
2 | Okuma sorunu olan çocuğun tespit edilmesi | ||
3 | Sorunlarla ilgili literatür tarama | ||
4 | Sorunlarla ilgili literatür tarama | ||
5 | Öğretim programı hazırlama | ||
6 | Uygulama | ||
7 | Uygulama | ||
8 | Ara Sınav | ||
9 | Uygulama | ||
10 | Uygulama | ||
11 | Uygulama | ||
12 | Uygulama | ||
13 | Uygulama | ||
14 | Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması | ||
15 | Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması | ||
16 | Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması |
Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies. Popham, W. James (1999) Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. (2nd Edition) Allyn & Bacon Sue Teele (2004) Overcoming Barricades to Reading. Corwin Press Lipson, M. Y. & Wixson, K.K. (Editors, 2010) Successful Approaches to RTI. McCormack, R.L. & Pasquarelli, S. L. (2010) Teaching Reading. Block, C. C. & Parris, S. R. (2008) Comprehension Instruction. Rasinski, T. V.; Padak, N.D. & Fawcett, G. (2010) Teaching Children Who Find Reading Difficult Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties. Rasinski, T. V. (2010) The Fluent Reader. lköğretim Programı Türkçe ders kitapları İnternet (Google, Amazon, meb.gov.tr, etc. )
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 3 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |