GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7008 OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TESPİT EDİLMESİ VE GİDERİLMESİ Ders 1 2 5.00

Doktora



Öğrencilerin okuma güçlüklerinin belirlenmesi, güçlüklerini iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikleri bilmek, bu tekniklerini uygulanması konusunda bilimsel bir araştırma tasarlamak, yürütmek ve araştırma sonuçlarını bilimsel araştırma raporu haline getirebilmek.



1 Okuma güçlüklerinin belirlenmesi
2 Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler
3 Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik özgün öğretim uygulamaları tasarlamak
4 Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik bilimsel araştırma tasarısı hazırlamak, uygulama ve raporlamak

Birinci Öğretim


Yok


Yok


Okuma güçlüklerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Genel giriş
2 Okuma sorunu olan çocuğun tespit edilmesi
3 Sorunlarla ilgili literatür tarama
4 Sorunlarla ilgili literatür tarama
5 Öğretim programı hazırlama
6 Uygulama
7 Uygulama
8 Ara Sınav
9 Uygulama
10 Uygulama
11 Uygulama
12 Uygulama
13 Uygulama
14 Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması
15 Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması
16 Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması

Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies. Popham, W. James (1999) Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. (2nd Edition) Allyn & Bacon Sue Teele (2004) Overcoming Barricades to Reading. Corwin Press Lipson, M. Y. & Wixson, K.K. (Editors, 2010) Successful Approaches to RTI. McCormack, R.L. & Pasquarelli, S. L. (2010) Teaching Reading. Block, C. C. & Parris, S. R. (2008) Comprehension Instruction. Rasinski, T. V.; Padak, N.D. & Fawcett, G. (2010) Teaching Children Who Find Reading Difficult Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties. Rasinski, T. V. (2010) The Fluent Reader. lköğretim Programı Türkçe ders kitapları İnternet (Google, Amazon, meb.gov.tr, etc. )



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 4 5 4 5 4
[OC] 2 5 5 5 5 4 5
[OC] 3 4 5 5 4 5 5
[OC] 4 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek