GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7005 İLKÖĞRETİMDE ÇEVRE EĞİTİMİ Ders 1 1 5.00

Doktora



Çevre ve çevre problemleri, bu bağlamda yürütülen bilimsel ve politik çalışmalar konusunda bilgi sahibi olmak. İlkokul ve ortaokul fen bilimleri öğretim programındaki çevre eğitimi ile ilgili konular ve öğretimine yönelik bilimsel çalışmaların araştırma alanları ve araştırma bulguları konusunda bilgi sahibi olmak. Çevre eğitimi konusunda ilkokul düzeyinde eğitim alanında araştırmalar tasarlama yeterliliğine sahip olmak.



1 Doğal ve yapay sistemleri tanıma. Ekosistem, ekosistemin ögeleri hakkında bilgi sahibi olma Çevre problemleri ve bunların önlenmesi konusunda yürütülen bilimsel ve politik çalışmalar konusunda bilgi sahibi olma. Türkiye’deki ilkokul ve ortaokul fen bilimleri öğretim programındaki çevre eğitimi ile ilgili konuları ünite ve kazanımlar çerçevesinde inceleme. İlkokulda çevre eğitimi amaçları kapsamında özgün öğretim uygulamaları tasarlama ve bu tasarımların etkililiğini inceleyebilmek için bilimsel araştırmalar desenleyebilme.

Birinci Öğretim


Dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Çevre ile ilgili temel kavramlar, çevre ile ilgili bölgesel ve global problemler. Bu problemlerin önlenmesi kapsamında gerçekleştirilen politik ve bilimsel çalışmalar. Bu kavramlar kapsamında gerçekleştirilen politik ve bilimsel çalışmalar. Türkiye’deki ilkokul ve ortaokul fen bilimleri öğretim programındaki çevre eğitimi kapsamına giren konular. Çevre eğitimine yönelik bilimsel çalışmalar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Çevre eğitiminin önemi ve Dünya’da ve Türkiye’de çevre eğitimi 2. Hafta Temel ekolojik kavram ve ilkeler 3. Hafta Temel ekolojik kavram ve ilkeler 4. Hafta Ekolojik sorunlar (hava kirliliği, küresel iklim değişikliği, sera etkisi, ozon tahribatı) 5. Hafta Ulusal uluslararası bilimsel makalalelerin, raporların ve politik metinlerin incelenmesi 6. Hafta İlköğretim düzeyinde bu kapsamda yürütülen program çıktılarının ve öğretme öğrenme faaliyetlerinin incelenmesi 7. Hafta İlköğretim düzeyinde konu kapsamında özgün öğretim uygulamalarının ve bilimsel araştırma önerilerinin tasarlanması. 8. Hafta Ekolojik sorunlar (su, toprak, organik tarım, GDO) 9. Hafta Ulusal uluslararası bilimsel makalalelerin, raporların ve politik metinlerin incelenmesi 10. Hafta İlköğretim düzeyinde konu kapsamında özgün öğretim uygulamalarının ve bilimsel araştırma önerilerinin tasarlanması. 11. Hafta Ekolojik sorunlar (biyoçeşitliliğin tahribi, Radyoaktif kirlilik, elektromanyetik kirlilik) 12. Hafta Ulusal uluslararası bilimsel makalalelerin, raporların ve politik metinlerin incelenmesi 13. Hafta İlköğretim düzeyinde konu kapsamında özgün öğretim uygulamalarının ve bilimsel araştırma önerilerinin tasarlanması. 14. Hafta Ekolojik sorunlar (ses kirliliği, ışık kirliliği) Ulusal uluslararası makalelerin incelenmesi 15. Hafta Ulusal uluslararası bilimsel makalalelerin, raporların ve politik metinlerin incelenmesi İlköğretim düzeyinde konu kapsamında özgün öğretim uygulamalarının ve bilimsel araştırma önerilerinin tasarlanması. 16. Hafta İlköğretimde çevre eğitimiyle ilgili materyallerin ve etkinliklerin değerlendirilmesi

Çevre eğitimi konusu kapsamına giren tüm ulusal ve uluslararası dergilerde yayımlanan kitap, makale, bildiriler, raporlar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek