Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7002 | ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim faaliyetleri üzerinde etkili olan politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamın etkilerini yorumlayabilmelerini sağlamak. Eğitime yönelik tarihsel bağlamda gerçekleştirdikleri incelemelerde bu bağlamı temele alarak yorumlayabilme konusunda gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
1 | Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıç süreçleri ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
Yok
Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıçlarını ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Haftalık ders içerikleri, derslerin işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme. | ||
2 | Toplum, Eğitim ve Reform | ||
3 | Batı Eğitim Tarihindeki Eğitim Reformu Hareketleri | ||
4 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları | ||
5 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları | ||
6 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları | ||
7 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları | ||
8 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları | ||
9 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları | ||
10 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi | ||
11 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi | ||
12 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi | ||
13 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi | ||
14 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi | ||
15 | Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi | ||
16 | Final Sınavı |
Aytaç, K. (2019), Çağdaş Eğitim Akımları, Doğu Batı Yayınları Ulusal ve uluslararası yayınevlerince “Çağdaş Eğitim Akımları” konusu kapsamına giren tüm kitaplar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 |