GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7002 ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI Ders 1 2 5.00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim faaliyetleri üzerinde etkili olan politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamın etkilerini yorumlayabilmelerini sağlamak. Eğitime yönelik tarihsel bağlamda gerçekleştirdikleri incelemelerde bu bağlamı temele alarak yorumlayabilme konusunda gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.



1 Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıç süreçleri ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir.

Birinci Öğretim


Dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.


Yok


Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıçlarını ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Haftalık ders içerikleri, derslerin işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme.
2 Toplum, Eğitim ve Reform
3 Batı Eğitim Tarihindeki Eğitim Reformu Hareketleri
4 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
5 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
6 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
7 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
8 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
9 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları
10 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
11 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
12 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
13 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
14 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
15 Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi
16 Final Sınavı

Aytaç, K. (2019), Çağdaş Eğitim Akımları, Doğu Batı Yayınları Ulusal ve uluslararası yayınevlerince “Çağdaş Eğitim Akımları” konusu kapsamına giren tüm kitaplar.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 4 5 4 4 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek