GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB7003 EĞİTİM TEKNOLOJİLERİ VE İLKÖĞRETİMDE UYGULAMALAR Ders 1 1 5.00

Doktora


Türkçe


Bu dersin amacı öğrencilerin; uzaktan eğitimin tarihi gelişimini, kuramlarını, uzaktan eğitim kavramlarını ve uzaktan eğitimde kullanılan öğrenme ortamlarını, uzaktan eğitimde kullanılan tek yönlü ve çift yönlü teknolojileri ve özelliklerini bilmelerini, uzaktan eğitimle ilgili yapılmış çalışmalara ulaşabilmelerini, çocuk ve yetişkinlere yönelik hazırlanmış açık ders ve programlara erişebilmelerini ve bunları inceleyebilmelerini, uzaktan eğitim sistem ve alt sistemlerini ve Öğrenme Yönetim Sistemlerini ve özelliklerini tanımalarını sağlamaktır.



1 Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapabilecek ve buna ilişkin kavramları açıklayabilecektir. Açık ve uzaktan öğrenmenin tanımını yapar Açık ve uzaktan öğrenmeye ilişkin kavramları açıklar
2 Açık ve uzaktan öğrenmenin güçlü ve zayıf yönlerini açıklayabilir
3 Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimini açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenmenin dünyadaki gelişimini açıklar
4 Açık ve uzaktan öğrenmenin Türkiye'deki gelişimini açıklar Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan öğrenme ortam ve teknolojilerini açıklayabilir
5 Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim türlerini açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımını açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirmeyi açıklayabilir
6 Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarını açıklayabilir Kitlesel açık çevrimiçi dersleri açıklayabilir Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve tekniklerini açıklayabilir

Birinci Öğretim


Ön koşul yok


[Yok]


Açık ve uzaktan öğrenmenin temel kavramları ve felsefesi; dünyada uzaktan eğitimin gelişimi; Türkiye’de uzaktan eğitimin gelişimi; uzaktan eğitimde öğrenen ve rehber rolleri; uzaktan eğitimde kullanılan teknolojiler; açık ve uzaktan eğitimin yönetimi; açık ve uzaktan öğrenmede sınıf yönetimi ve bileşenleri; açık eğitim kaynakları ve dünyadaki eğilimler; kitlesel açık çevrimiçi dersler; kişiselleştirilmiş öğrenme ortamları; açık ve uzaktan eğitimle ilgili sorunlar ve bunların çözümü; öğretmen yetiştirmede açık ve uzaktan eğitim uygulamaları; açık ve uzaktan eğitimde bireysel öğretim materyali geliştirme ve öğrenci destek hizmetleri; farklı öğrenme durumları için öğretim stratejilerinin belirlenmesi; uzaktan eğitimde araştırma ve değerlendirme.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Ders izlencesi, ödev ve proje tanıtımı
2 Açık ve Uzaktan Öğrenme kavramsal çerçeve
3 Açık ve uzaktan öğrenmenin tarihsel gelişimi
4 Açık ve uzaktan öğrenme kuramlarının tanıtımı ve öğrenme kuramlarının tekrar gözden geçirilmesi
5 Açık ve uzaktan öğrenme öğretim yöntem ve teknikleri
6 Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim ortamları ve teknolojileri
7 Açık ve uzaktan öğrenmede kullanılan teknolojiler
8 Ara Sınav
9 Açık ve uzaktan öğrenmede etkileşim
10 Kitlesel Açık Çevrimiçi Dersler
11 Açık ve uzaktan öğrenmede ölçme ve değerlendirme
12 Açık ve uzaktan öğrenmede öğretim tasarımı
13 Açık ve uzaktan öğretimde güncel yaklaşımlar
14 Genel tekrar ve Yarıyıl Sonu Sınavı

Ders içerisinde paylaşılacak olan elektronik dökümanlar



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Quiz 2 1 2
Derse Katılım 12 1 12
Soru-Yanıt 4 1 4
Örnek Vaka İncelemesi 4 1 4
Bireysel Çalışma 12 1 12
Okuma 12 10 120
Toplam İş Yükü (saat) 156

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 4 5 4 5
[OC] 2 5 4 5 5 4 5
[OC] 3 5 4 5 5 4 5
[OC] 4 4 4 5 5 4 5
[OC] 5 5 4 5 5 4 4
[OC] 6 4 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek