Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB7025 | TÜRKÇE ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Doktora
Dil öğretiminde uygulanan modern yöntemleri inceleyerek, dünyada uygulanan yöntemlerin Türkçeye uygunluğunu tespit etmek. Bu çağdaş yöntemler üzerinde pratik uygulamalar yapmak. Eğitimdeki yeni gelişmelerin ışığında Türkçe ve dil eğitiminde kullanılmaya başlanan yeni yaklaşımlar hakkında öğrencileri bilgilendirmek. Bu yaklaşımlar kapsamında yapılan etkinlikleri değerlendirmek.
1 | Yaklaşım ve yöntem kavramlarını bilir. |
2 | Yöntemlerin ders kitabına yansıma durumlarını kavrar. |
3 | Çeşitli yöntem ve yaklaşımlar kapsamında Türkçe ve dil eğitiminde yapılan uygulamaları değerlendirir. |
4 | Dünya literatüründeki çağdaş öğrenme öğretme yaklaşımlarıyla ilgili bilgi sahibi olur. |
5 | Dil öğretim yaklaşımlarını uygulamaya aktarma becerisine sahip olur. |
Birinci Öğretim
Yok
Yok
Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretiminde uygulanışı. Çoklu zekâ kuramı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri. Tam öğrenme yaklaşımı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri, metaforik öğrenme ve özellikleri ve diğer yeni öğretim yaklaşımları.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Türkçe eğitiminin önemi | ||
2 | Dil öğretim yaklaşımları | ||
3 | Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretimine yansıması | ||
4 | Yapılandırmacılık yaklaşımı ve bu yaklaşımın Türkçe öğretiminde uygulanışı | ||
5 | Çoklu Zekâ Kuramı | ||
6 | Çoklu Zekâ Kuramı'nın özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri | ||
7 | Doğrudan Öğretim Modeli | ||
8 | Doğrudan Öğretim Modeli'nin özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulanması | ||
9 | Ara sınav | ||
10 | Tam Öğrenme Yaklaşımı | ||
11 | Tam öğrenme yaklaşımı, özellikleri ve Türkçe öğretiminde uygulama örnekleri | ||
12 | Metaforik öğrenme | ||
13 | Metaforik öğrenmenin Türkçe öğretiminde kullanılması | ||
14 | Grupla öğretim yöntemleri | ||
15 | Grupla öğretim yöntemlerinin Türkçe öğretiminde kullanılması | ||
16 | Genel Değerlendirme |
Yalçın, A. (2018). Son Bilimsel Gelişmeler Işığında Türkçenin Öğretimi Yöntemleri. Ankara: Akçağ. Yurdakul, B. (2005). Yapılandırmacılık. Eğitimde Yeni Yönelimler (Ed.: Özcan Demirel). Pegema Yayıncılık, Ankara. Akyol, H. (2006). Yeni Programa Uygun Türkçe Öğretim Yöntemleri. Ankara: Kök Yayıncılık.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 50 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 50 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Derse Katılım | 3 | 15 | 45 |
Makale Yazma | 2 | 20 | 40 |
Bireysel Çalışma | 3 | 15 | 45 |
Toplam İş Yükü (saat) | 150 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 |
[OC] 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 |
[OC] 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 5 |
[OC] 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 |