GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB812 SOSYAL BİLİMLERDE NİTEL ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ VE UYGULAMALARI Ders 1 2 5.00

Doktora



Nitel araştırma paradigması, desenler, uygulamalar, analizleri hakkında bilgi sahibi olmak. Nitel araştırma paradigması ile gerçekleştirilmiş araştırmaların eleştirel analizini yapmak. İlkokul düzeyinde nitel araştırma paradigması kapsamında yürütülecek olan bir araştırma tasarlar.


Dr. Öğretim Üyesi Emel Bayrak Özmutlu


1 Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları arasındaki farkları kavrar Nitel araştırma ile ilgili temel kavramları tanımlar Nitel araştırma paradigması ile yapılmış olan araştırmaların eleştirel analizini yapar. Nitel araştırmanın teorik temellerini bilir Nitel araştırmada kullanılan araştırma modellerini (desenlerini) bilir 5. Nitel araştırmada örnekleme çeşitleri ve veri toplama yollarını bilir Nitel araştırma verilerinin analiz yollarını bilir ve uygular Nitel araştırmanın raporlaştırma yollarını bilir ve uygular Nitel Araştırmada bilimsel etik ilkeleri bilir ve uygular Başkalarınca yapılmış nitel araştırmalardan yararlanabilir

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Nitel araştırma paradigması, desenleri, örneklemleri, veri toplama ve analiz yolları, raporlaştırma


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Nitel ve Nicel araştırma yaklaşımları arasındaki farkları kavrar Nitel araştırma ile ilgili temel kavramları tanımlar Nitel araştırma paradigması ile yapılmış olan araştırmaların eleştirel analizini yapar. Nitel araştırmanın teorik temellerini bilir Nitel araştırmada kullanılan araştırma modellerini (desenlerini) bilir 5. Nitel araştırmada örnekleme çeşitleri ve veri toplama yollarını bilir Nitel araştırma verilerinin analiz yollarını bilir ve uygular Nitel araştırmanın raporlaştırma yollarını bilir ve uygular Nitel Araştırmada bilimsel etik ilkeleri bilir ve uygular Başkalarınca yapılmış nitel araştırmalardan yararlanabilir

Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. Richardson, J. T. (1996). Handbook of qualitative research methods for psychology and the social sciences. BPS books. Taylor, S. J., Bogdan, R., & DeVault, M. (2015). Introduction to qualitative research methods: A guidebook and resource. John Wiley & Sons. Patton, M. Q. (2015). Qualitative research & evaluation methods: Integrating theory and practice. Miller, T., Birch, M., Mauthner, M., & Jessop, J. (Eds.). (2012). Ethics in qualitative research. Sage. Merriam, S. B., & Grenier, R. S. (Eds.). (2019). Qualitative research in practice: Examples for discussion and analysis. John Wiley & Sons. Saban, A. & Ersoy, A. (2017). Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. Ankara:Anı



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek