Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB802 | ÇAĞDAŞ EĞİTİM AKIMLARI | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Doktora
Türkçe
Bu dersin amacı öğrencilerin eğitim faaliyetleri üzerinde etkili olan politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamın etkilerini yorumlayabilmelerini sağlamak. Eğitime yönelik tarihsel bağlamda gerçekleştirdikleri incelemelerde bu bağlamı temele alarak yorumlayabilme konusunda gerekli bilgi ve becerilerle donatmaktır.
1 | Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıç süreçleri ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir. |
Birinci Öğretim
Dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.
[Yok]
Türk Eğitim Sistemi’ne yön veren, etkili olan düşünce ve uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur. Çağdaş eğitim akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ndeki başlangıçlarını ve etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda yorumlayabilir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | 1. hafta_ Haftalık ders içerikleri, derslerin işlenişi ve akademik takvim hakkında bilgilendirme. 2.hafta_ Toplum, Eğitim ve Reform 3.hafta_ Batı Eğitim Tarihindeki Eğitim Reformu Hareketleri 4.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları 5.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları 6.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları 7.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları 8.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları 9.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımları 10.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi 11.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi 12.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi 13.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi 14.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi 15.hafta_ Çağdaş Eğitim Hareketleri ve Akımlarının Türk Eğitim Sistemi’ne Yansımalarının etkilerini politik, ideolojik, sosyal, ekonomik ve teknolojik bağlamda incelenmesi 16.hafta_Final |
Aytaç, K. (2019), Çağdaş Eğitim Akımları, Doğu Batı Yayınları Ulusal ve uluslararası yayınevlerince “Çağdaş Eğitim Akımları” konusu kapsamına giren tüm kitaplar.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 80 | 80 |
Final Sınavı | 1 | 80 | 80 |
Toplam İş Yükü (saat) | 160 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |