GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB808 OKUMA GÜÇLÜKLERİNİN TESPİT EDİLMESİ VE GİDERİLMESİ Ders 1 2 5.00

Doktora



Öğrencilerin okuma güçlüklerinin belirlenmesi, güçlüklerini iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikleri bilmek, bu tekniklerini uygulanması konusunda bilimsel bir araştırma tasarlamak, yürütmek ve araştırma sonuçlarını bilimsel araştırma raporu haline getirebilmek.



1 1_Okuma güçlüklerinin belirlenmesi 2- Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik yöntem ve teknikler 3_ Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik özgün öğretim uygulamaları tasarlamak 4_ Okuma güçlüklerinin iyileştirilmesine yönelik bilimsel araştırma tasarısı hazırlamak, uygulama ve raporlamak

Birinci Öğretim



[Yok]


Okuma güçlüklerinin belirlenmesi ve iyileştirilmesi konusunda kullanılan yöntem ve teknikler


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Genel giriş 2. Hafta Okuma sorunu olan çocuğun tespit edilmesi 3. Hafta Sorunlarla ilgili literatür tarama 4. Hafta Sorunlarla ilgili literatür tarama 5. Hafta Öğretim programı hazırlama 6. Hafta Uygulama 7. Hafta Uygulama 8. Hafta Ders+Vize 9. Hafta Uygulama 10. Hafta Uygulama 11. Hafta Uygulama 12. Hafta Uygulama 13. Hafta Uygulama 14. Hafta Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması 15. Hafta Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması 16. Hafta Yapılan çalışmanın değerlendirilip raporlaştırılması

Peter, W. Airasian (2000) Assessment in the Classroom. 2.nd Edition. McGraw-Hill Companies. Popham, W. James (1999) Classroom Assessment: What Teachers Need to Know. (2nd Edition) Allyn & Bacon Sue Teele (2004) Overcoming Barricades to Reading. Corwin Press Lipson, M. Y. & Wixson, K.K. (Editors, 2010) Successful Approaches to RTI. McCormack, R.L. & Pasquarelli, S. L. (2010) Teaching Reading. Block, C. C. & Parris, S. R. (2008) Comprehension Instruction. Rasinski, T. V.; Padak, N.D. & Fawcett, G. (2010) Teaching Children Who Find Reading Difficult Bender, W.N. & Larkin, M. J. (2009) Reading Strategies or Elementary Students with Learning Difficulties. Rasinski, T. V. (2010) The Fluent Reader. lköğretim Programı Türkçe ders kitapları İnternet (Google, Amazon, meb.gov.tr, etc. )



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek