GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB810 OKUMA YAZMADA BİLİŞSEL VE DUYUŞSAL SÜREÇLER Ders 1 2 5.00

Doktora



Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere yönelik bilgi sahibi olmak. Edindiği bilgiler ile konu kapsamında bilimsel araştırma tasarlamak, yürütmek ve raporlaştırmak.



1 Okuma ve yazma sürecine yönelik bilişsel ve duyuşsal faktörlerin etkilerine yöenlik bilimsel araştırma temelli bilgi birikimine sahip olmak Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin ölçme araçlarının geliştirilme ve uygulanmasına yönelik bilgi birikimine sahip olmak. Okuma ve yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlere ilişkin araştırma tasarlama, yürütme ve raporlama.

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir önkoşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Okuma yazmada etkili olan bilişsel ve duyuşsal süreçlerden motivasyon, tutum, ilgi, öz yeterlilik, öz düzenleme, üst biliş, kaygı, alışkanlık gibi temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Tanışma, içeriğin tanıtılması, temel kavramlar. 2. Hafta Okuma ve Yazma Motivasyonu 3. Hafta Okuma ve Yazma Motivasyonu 4. Hafta Okuma ve Yazma Tutumu 5. Hafta Okuma ve Yazma Tutumu 6. Hafta Okuma ve Yazma İlgisi 7. Hafta Okuma ve Yazma İlgisi 8. Hafta Okuma ve Yazma Alışkanlığı 9. Hafta Okuma ve Yazma Alışkanlığı 10. Hafta Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik 11. Hafta Okuma ve Yazmada Öz Yeterlilik 12. Hafta Okuma ve Yazmada Öz Düzenleme 13. Hafta Okuma ve Yazmada Üst Biliş 14. Hafta Okuma ve Yazma Kaygısı 15. Hafta Okuma ve Yazma Kaygısı 16. Hafta Sunumlar? Final

Alexander P. A., & Winne, P. H. (Eds.), (2006). Handbook of educational psychology. USA: Lawrence Erlbaum Associates. Atkinson, R. T., Atkinson, R. C. ve Hilgard, E. R. (1995). Psikolojiye giriş. (Çev: Atakay, K., Atakay, M. ve Yavuz, A.) İstanbul: Sosyal Yayınları Dai, D. Y.,& Sternberg, R. J. (Eds). (2004). Motivation, emotion and cognition. Integrative perspectives on intellectual functioning and development. New York: Lawrence Erlbaum Associates. Deci, E.L., & Ryan, R.M. (1985). Intrinsic motivation and self-determination in human behavior. New York: Plenum Dökmen, Ü. (1995). Okuma becerisi, ilgisi ve alışkanlığı üzerine bir araştırma. İstanbul: Milli Eğitim Bakanlığı Yayınları. Guthrie, J. T., & Wigfield, A. (2000). Engagement and motivation in reading. In M. L. Kamil, P. B. Mosenthal, P. D. Pearson, & R. Barr (Eds.), Handbook of reading research (3rd ed., pp. 403 – 422). New York: Longman.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek