GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB820 ÖĞRENMENİN NÖROPSİKOLOJİSİ Ders 1 2 5.00

Doktora


Türkçe


Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkilerini kavramak. Öğrenme sürecine yönelik nörpsikolojik bir bakış açısı geliştirmek. Öğretme ve öğrenme sürecinin niteliğine artırmaya yönelik nöopsikolojik bakış açısı temelinde çözüm yolları geliştirmek, bu temelde bir araştırma önerisi geliştirmek, uygulama ve raporlaştırmak.


Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY


1 Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkilerini kavramak. Öğrenme sürecine yönelik nörpsikolojik bir bakış açısı geliştirmek. Öğretme ve öğrenme sürecinin niteliğine artırmaya yönelik nöopsikolojik bakış açısı temelinde çözüm yolları geliştirmek, bu temelde bir araştırma önerisi geliştirmek, uygulama ve raporlaştırmak

Birinci Öğretim


Bu dersin herhangi bir ön koşulu bulunmamaktadır.


[Yok]


Öğrenme sürecinin nörpsikolojik boyutlarına ilişkin temel kavramlar ve bunlar arasındaki ilişkiler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Öğrenme ve beyin 2. Hafta Beynin Temel Yapısı. Bilişsel İşlevlerimize Aracılık Eden Nöral Şebekeler 3. Hafta beyin ve davranış arasındaki ilişki Beyin ve sinir sisteminin arasındaki bağbeyinin yapı ve fonksiyonları ve bunların davranışlar ve bilişler üzerindeki etkisi 4. Hafta Bilişsel psikoloji 5. Hafta Zihinsel bilgi işleme süreçleri 6. Hafta Bellek türleri 7. Hafta Bilişsel nöropsikoloji araştırma yöntemleri 8. Hafta Bilişsel nöropsikoloji araştırma yöntemleri ve örnekler üzerinden incelemeler 9. Hafta beyin görüntüleme, elektrofizyoloji ve nöropsikolojik testlerpozitron emisyon tomografisi (PET) ve fonksiyonel manyetik rezonans görüntülemeyi (fMRI) 10. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar 11. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmaların eleştirel analizi 12. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmesi 13. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının geliştirilmesi 14. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının uygulanmasına yönelik araştırma önerilerinin tasarlanması 15. Hafta Öğretme ve öğrenme sürecine sinirbilimsel yaklaşımlar konusundaki bilimsel çalışmalar temelinde öğretme ve öğrenme sürecindeki güncel problemlerin değerlendirilmeleri temelinde özgün öğretim tasarımlarının uygulanmasına yönelik araştırma önerilerinin raporlanması 16. Hafta Final

Ulusal ve uluslararası bilimsel temelli yayınevlerinde basılmış olan kitaplar, ulusal ve uluslararası kuruluşlar tarafından yayınlanmış raporlar, süreli yayınlarda basılmış olan makaleler, bildiriler



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek