GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB806 İLKOKUL MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE YENİ YAKLAŞIMLAR VE TEMEL SORUNLAR Ders 1 2 5.00

Doktora


Türkçe


Matematik öğretiminde yaşanan sorunlar, etkili olan kuram ve yaklaşımlara yönelik güncel ve ileri düzeyde araştırmalar gerçekleştirme ve eleştirmeleri için ve bu konuda kendi öğretim tasarımlarını geliştirme ve inceleme konusunda araştırma tasarlama ve uygulama konusunda gerekli olan bilgi ve beceriler…



1 Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımları güncel ve ileri düzeyde araştırır, geliştirir ve eleştirir. Matematik öğretiminde yeni yönelimleri ilgili ileri düzeyde araştırma yapar. Yeni bir yöntemi/ bilinen bir yöntemi farklı bir alana uygulamak için araştırma tasarlar. Doğal sayılar ve doğal sayılarla ilgili dört işlem becerisine yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Kesirler konusuna yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Geometri konusuna yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Ölçme ve veri konusuna yönelik gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaların eleştirel analizini yapar Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda bilimsel bir araştırma önerisi tasarlar, uygular ve raporlar.

Birinci Öğretim


Bu derse ilişkin bir ön koşul yoktur.


[Yok]


İlköğretim matematik eğitiminde karşılaşılan temel problemler, matematik öğretiminde uygulanan öğretim yaklaşım, içerik ve uygulamaları; matematik öğretimi yaklaşımlarını konu alan bilimsel çalışmalar ve matematik eğitimi araştırmalarının metodolojisi


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 1. Hafta Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar. 2. Hafta Matematik öğretiminde çağdaş yönelimler ve problemler 3. Hafta Matematik öğretiminde çağdaş yönelimler ve problemler 4. Hafta İlkokul matematik dersi öğretim programının bu konuda yapılmış olan bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi 5. Hafta Doğal sayılar ve doğal sayılarla ilgili dört işlem becerisine yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi 6. Hafta Kesirlerler konusuna yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi 7. Hafta Geometri konusuna yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi 8. Hafta Ölçme ve veri konusuna yönelik çağdaş uygulama ve sorunların üretilmiş bilimsel çalışmalar temelinde incelenmesi 9. Hafta Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda bilimsel bir araştırma önerisi tasarlar 10. Hafta Matematik öğretiminde karşılaşılan sorun alanlarının çözümüne odaklanan çağdaş yaklaşımlara dayalı özgün öğretim uygulamalarının tasarlanması 11. Hafta Matematik öğretiminde karşılaşılan sorun alanlarının çözümüne odaklanan çağdaş yaklaşımlara dayalı özgün öğretim uygulamalarının tasarlanması 12. Hafta Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda tasarladığı bilimsel bir araştırmayı yürütür. 13. Hafta Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda tasarladığı bilimsel bir araştırmayı yürütür. 14. Hafta Matematik öğretiminde problem olarak gördüğü bir konuda yürütmüş olduğu bilimsel bir araştırmanın süreç ve sonuçlarını arkadaşları ile paylaşır.

Haylock, D.& Manning, R. (2014). Mathematics Explaıned for primary teachers. Van de Walle, J; Karp, K.S. & Bay-Williams, J.M..İlkokul ve Ortaokul Matematiği Gelişimsel Yaklaşımla Öğretim. (Çev.Edt.: Soner Durmuş. Nobel Yayını. Bingölbali. E., ve diğerleri. Matematik Eğitiminde Teoriler. Ankara:Pegem Akademi. Early Mathematical Growth How to Support Young Children’s Mathematical Developmen.pdf vb. makaleler Mirra,3 A. (2004). Family’s Guide fostering your child’s success in school mathematics. USA. Dickson, L., Brown, M., & Gibson, O. (1984). Children Learning Mathhematics A teacher’s Guide to Recent Research. London: Cassell Educational Ltd. Smith, S.S.(2009). Early Childhood Mathematics. PEARSON. Çev.Ed. Doç.Dr.Soner Durmuş 82007) Oluşturmacılık Teori, Perspektik ve Uygulama. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 80 80
Final Sınavı 1 80 80
Toplam İş Yükü (saat) 160

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6
[OC] 1 5 5 5 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek