GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBT713 AKUAKÜLTÜRDE CANLI YEM ÜRETİMİ Ders 1 1 6.00

Doktora


Türkçe


Yapay üretim metotları ile elde edilen döllenmiş yumurtalardan yayın balığı, sazan, çipura, levrek, kalkan, mersin balığı gibi çeşitli balık türlerine ait balık larvalarının ve karides gibi kabuklu eklem bacaklı postlarvalarının ilk yemini oluşturan çeşitli alg türleri ile Rotifer, Artemia, Copepod, Daphnia ve nauplilleri gibi zooplanktonik organizmaların yanı sıra bunların başlıca besini olan mikroalg üretimi tekniklerinin öğretilmesi.


Dr. Öğretim Üyesi Serkan SAYGUN


1 Canlı yemleri oluşturan zooplankton hakkında her türlü bilginin sahibi olur.
2 Canlı yemlerin üretim koşulları, kültür teknikleri ve besin içerikleri hakkında bilgi sahibi olur.
3 Canlı yemlerin besini olan mikroalg kültürü hakkında bilgi sahibi olur.


Yok


Yok


Canlı yemlerin önemi, akuakültürde kullanılan fito ve zooplanktonun biyolojileri, tanımlamaları, kültür yöntemleri gibi konular.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Akuakültürde kullanılan canlı yemlere giriş ve tarihsel gelişimi, önemi
2 Balıklarda kısa larval gelişim dönemi ve kültürü yapılan balıkların larval dönemleri
3 Zoo ve fitoplanktonun tanımı ve sınıflandırılması.
4 Rotiferlerin taksonomisi, biyolojisi; üremesi yetiştiricilikte kullanılan Rotifer türleri, ayırt edici özellikleri ve besinsel değerleri,
5 Rotiferlerin çevresel istekleri ve üretim teknikleri.
6 Rotiferlerin kültür teknikleri: Küçük ve büyük çaplı üretimleri
7 Artemia taksonomisi, morfolojisi, biyolojisi ve üremesi; yetiştiricilikte kullanılan Artemia türleri ve besinsel değerleri
8 Ara sınav
9 Artemia’nın genel kültür koşulları, kist kullanımı, kist morfolojisi. Artemia yumurtalarının dezenfeksiyon, dekapsülasyon, kuluçkalanma, nauplii ve metanauplii kullanımı, Artemia’nın tank ve havuzda üretimi.
10 Artemia’nın doğal göl ve göletlerden hasat edilmesi, temini, işlemesi.
11 Akuakültürde Rotifer ve Artemia’ya alternatif olarak yerini alabilecek olan Copepod’ların morfolojisi biyolojisi, hayat döngüsü, genel kültür, koşulları.
12 Daphnia’nın besinsel değeri ve beslenmesi, kitle kültürü; tank ve havuzlarda üretimi.
13 Akuakültürde kullanılan mikroalgler, taksonomisi, biyolojisi; üremesi, canlı yem üretiminde kullanılan mikroalglerin besinsel içeriği
14 Mikroalg kültür koşulları ve kültür teknikleri
15 Akuakültürde mikroalglerin kullanımı
16 Dönem sonu sınavı

Støttrup, J. G. and L. A. McEvoy, 2003. Live Feeds in Marine Aquaculture. Blackwell Science Ltd., Oxford, UK. 337p. Holt, G.J., 2011. Larval fish nutrition. John Wiley ve Sons Ltd. West Sussex, UK, 434p. İlave Kaynak Sukatar, A., 2004. Alg kültür yöntemleri. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Kitaplar Serisi No: 184: 168s. Huntingford, F., Jobling, M. and S. Kadri, 2012. Aquaculture and behavior. John Wiley ve Sons, Ltd., UK., 357p. Koray T., 2002. Denizel Fitoplankton. Ege Üniversitesi Su Ürünleri Fakültesi Yayınları No: 32.228 s Andersen R. A., 2005. Algal Culturing Techniques. Elsevier Inc., UK., 589p. Moksness, E., Kjørsvik, E., and Y. Olsen, 2004. Culture of cold-water marine fish. Blackwell Publishing Ltd., UK, 546p Richmond, A., 2004. Handbook of microalgal culture : biotechnology and applied phycology. Blackwell Science Ltd, Oxford, UK, 585 p.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Uygulama/Pratik 7 1 7
Rapor Hazırlama 7 16 112
Rapor Sunma 7 1 7
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 1 20 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 1 20 20
Toplam İş Yükü (saat) 170

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 5 5
[OC] 2 5 5
[OC] 3 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek