GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBT701 BALIK AVCILIĞINDA TUZAKLAR Ders 1 1 6.00

Doktora


Türkçe


Su Ürünleri Avcılığında Kullanılan Tuzakları Tanıtmak, Yapısal ve Donam Özelliklerini Öğrenmelerini Sağlamak, Kullanımları Hakkında Ayrıntılı Bilgiye Sahip Olmalarını Sağlamak.



1 Tuzaklarla ilgili temel bilgilere sahip olur
2 Tuzakların tarihsel gelişimini bilir
3 Hedef tür avcılığında kullanılan tuzaklar hakkında gerekli bilgilere sahiptir
4 Avlanması düşünülen türlerin ilgili tuzağa karşı davranışlarını bilir
5 Bu davranışa göre ilave olarak çevresel faktörleri dikkate alarak, yeni ve hedef türe özel tuzak tasarlayabilir
6 Tuzaklarla ilgili temel literatürleri bilmek, Veri toplamak ve araştırma yapma, sunum hazırlama kabiliyeti kazanmış olur
7 Tuzaklarla avcılığın avantaj ve dezavantajlarını bilir.
8


Yok


Yok


Tuzakların tanıtılması, Sınıflandırılması,Av verimini etkileyen faktörlerin bilinmesi,Denizde ve iç sularda tuzakların kullanılması,Av kompozisyonları,Avcılıkta tuzak kullanımının avantaj ve dezavantajları.Tuzak balıkçılığının tarihsel gelişimi,Tuzaklara karşı, avın davranışları ve davranışa göre tuzak tasarımı,dizayn ve konstrüksüyon hesaplamaları.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Tuzakların genel tanımı, Sınıflandırılması
2 Gizlenme yerine göre tuzaklar
3 Bariyerler
4 Bariyerler
5 Mekanik tuzaklar
6 Boru şeklinde tuzaklar
7 Sepetler
8 Ara sınav
9 Tuzak takımları
10 Tuzak takımları
11 Havai Tuzaklar (Kutu tuzaklar,sal ve tekne tuzaklar,kargılı ağlar vb.)
12 Tuzaklar markalanması,işaretlenmesi ve operasyonu
13 Tuzaklar markalanması,işaretlenmesi ve operasyonu
14 Tuzak balıkçılığı mevzuatı
15 Tuzak balıkçılığında kullanılan tekneler,Güverte üstü ekipmanlar
16 Final sınavı

Sahrhage, D., Lundbeck, J., 1992. A History of Fishing. Springer-Verlag, Berlin, Heidelberg, 348 p. Brandt, A., 1984. Fish Catching Methods of the World. Fishing News Books Ltd. England, 418 p. Slack-Smith, R.J., 2001. Fishing With Traps and Pots, FAO, Rome,62 p.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Alan Çalışması 11 4 44
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 4 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 11 4 44
Toplam İş Yükü (saat) 176

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 5 5 4 5 5 5 4 4 4 5 5
[OC] 2 4 4 4 4 5 5 5 4 4 5 5 4
[OC] 3 4 5 4 4 4 4 5 4 5 4 4 4
[OC] 4 4 5 5 4 5 4 5 4 4 4 4 5
[OC] 5 4 5 4 5 5 5 4 5 4 4 4 4
[OC] 6 4 5 4 5 4 5 5 4 4 5 4 4
[OC] 7 4 5 5 4 4 4 4 4 4 5 4 5
[OC] 8 4 5 4 4 5 5 5 4 4 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek