Ders Öğretim Planı
                            
                        
                        
                        
                            
                                
                                    | Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS | 
                            
                            
                                
                                    |  |  |  | 0 | 0 | 0 | 
                            
                        
                        
                        
                            
                        
                        
                            Doktora
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                            
                        
                        
                        
                        
                            
                        
                        
                        
                        
                                        
                                            | 1 | Tarih uzmanlığının gerektirdiği bilgi, beceri, anlayış ve kavrayışa sahip olma; Sosyal Bilimler alanında yeterli bilgiye sahip olup, bu bilgileri Tarih alanında kullanabilecek gelişime ve derinliğe ulaşma. | 
                                        
                                            | 2 | 2 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde kullanabilme becerisi kazanma. | 
                                        
                                            | 3 | 3 Türkiye Cumhuriyeti Tarihinin gelişimini gözlemleyebilme ve buna bağlı olarak çalışmalar yapabilme becerisi kazanma. | 
                                        
                                            | 4 | 4 Türkiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yapacağı bilimsel çalışmalarda kaynaklara ulaşabilme, kaynaktan aracısız yararlanabilme, metinleri orijinallerinden okuyup anlayabilme becerisi kazanma | 
                                        
                                            | 5 | 5 Tükiye Cumhuriyeti Tarihi alanıyla ilgili yaptığı çalışmalarda elde ettiği verileri derleme, sınıflandırabilme, analiz edebilme ve yorumlama ile bilimsel araştırma ve çalışma yöntemlerini kavrayabilme becerisi kazanma. | 
                                        
                                            | 6 |  | 
                                        
                                            | 7 |  | 
                                        
                                            | 8 |  | 
                                        
                                            | 9 |  | 
                                        
                                            | 10 |  | 
                        
                        
                        
                            
                        
                        
                        
                        
                        
                        [Yok]
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                            
                                
                                    | Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar | 
                            
                            
                                        
                                            | 1 | Dersin amacı, kaynakçası |  |  | 
                                        
                                            | 2 | Belli başlı kütüphaneler ve arşivler; buralarda araştırma yolları |  |  | 
                                        
                                            | 3 | Belli başlı kütüphaneler ve arşivler; buralarda araştırma yolları |  |  | 
                                        
                                            | 4 | Tarihin sözlü ve yazılı kaynakları hakkında genel bir tekrar |  |  | 
                                        
                                            | 5 | Tarihin sözlü ve yazılı kaynakları hakkında genel bir tekrar |  |  | 
                                        
                                            | 6 | Kaynakların tenkidi |  |  | 
                                        
                                            | 7 | Kaynakların tenkidi |  |  | 
                                        
                                            | 8 | Arşiv malzemelerinin tespiti (arşiv kılavuz ve kataloglarının taranması), Arşivlerden belge ve bilgi alma yolları |  |  | 
                                        
                                            | 9 | ara sınav |  |  | 
                                        
                                            | 10 | Arşiv malzemelerinin tespiti (arşiv kılavuz ve kataloglarının taranması), Arşivlerden belge ve bilgi alma yolları |  |  | 
                                        
                                            | 11 | Sözlü kaynaklar, sözlü bilgilerin değerlendirilmesi, saha araştırmalarında izlenecek yol ve maddî malzemelerin temini, tenkidi |  |  | 
                                        
                                            | 12 | Sözlü kaynaklar, sözlü bilgilerin değerlendirilmesi, saha araştırmalarında |  |  | 
                                        
                                            | 13 | Milli Mücadele Basını |  |  | 
                                        
                                            | 14 | Diğer kaynaklar |  |  | 
                                        
                                            | 15 | Final Sınavı |  |  | 
                            
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                                    
                                        | Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | 
                                    
                                        | Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 | 
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                        
                                
                                    
                                        | Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) | 
                                
                                
                                        
                                            | Ara Sınav | 1 | 2 | 2 | 
                                        
                                            | Final Sınavı | 1 | 2 | 2 | 
                                        
                                            | Derse Katılım | 10 | 5 | 50 | 
                                        
                                            | Tartışma | 4 | 2 | 8 | 
                                        
                                            | Soru-Yanıt | 10 | 3 | 30 | 
                                        
                                            | Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 10 | 4 | 40 | 
                                        
                                            | Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 2 | 6 | 12 | 
                                    
                                        | Toplam İş Yükü (saat) | 144 | 
                                
                        
                        
                        
                        
                            
                                
                                    |  | [PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | 
                            
                            
                                        
                                            | [OC] 1 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 3 | 3 | 
                                        
                                            | [OC] 2 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 
                                        
                                            | [OC] 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 
                                        
                                            | [OC] 4 | 3 | 5 | 3 | 3 | 4 | 3 | 3 | 
                                        
                                            | [OC] 5 | 3 | 4 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 
                                        
                                            | [OC] 6 | 3 | 3 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 
                                        
                                            | [OC] 7 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 | 
                                        
                                            | [OC] 8 | 4 | 3 | 5 | 4 | 3 | 3 | 4 | 
                                        
                                            | [OC] 9 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 
                                        
                                            | [OC] 10 | 3 | 3 | 4 | 3 | 4 | 3 | 4 | 
                            
                        
                        
                            * Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek