Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Doktora
1 |
Mezunlar, eleştirel düşünceyi yapıcı bir şekilde ifade etme, öncelik kullanma ve kendi görüşünü ortaya koyma becerisine sahip olurlar |
2 |
Mezunlar, analiz ve sentez yapabilirler |
3 |
Mezunlar, Uygarlığın doğuşu gelişimi ve uygarlıklar hakkında temel bilgileri ve Türkçe ve diğer dillerde yazılmış kaynakları öğrenirler |
4 |
Mezunlar, tarih metodolojisine ait eserlerin yanı sıra Türk ve Dünya tarihine ait kaynakları ve eserleri öğrenirler. |
5 |
Mezunlar, bu alana/disipline ilişkin yeterli bilgiye sahip olur, bunları kavrarlar. |
6 |
|
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Dersin amacı, tanıtımı ve önemi. |
|
|
2 |
Kuruluştan II. Murad devrine kadar Osmanlı Tarihi Kaynakları. |
|
|
3 |
II. Murad Devri Osmanlı Tarihi Kaynakları . |
|
|
4 |
Mehmed (Fatih) Devri Osmanlı Tarihi Kaynakları. |
|
|
5 |
II. Bayezid Devri Osmanlı Tarihi Kaynakları. |
|
|
6 |
Yazarı bilinen Tevârih-i Âl-i Osman’lar. |
|
|
7 |
Anonymus Tevârih-i Âl-i Osmans |
|
|
8 |
final |
|
|
9 |
Anonim Tevârih-i Âl-i Osman’lar. |
|
|
10 |
16. Yüzyıl Osmanlı Tarihi Kaynakları. |
|
|
11 |
16. Yüzyıl Osmanlı Tarihi Kaynakları. |
|
|
12 |
Resmî Tarihçilik: Vak‘anüvis Tarihleri. |
|
|
13 |
Resmî Tarihçilik: Vak‘anüvis Tarihleri. |
|
|
14 |
Resmî Tarihçilik: Vak‘anüvis Tarihleri. |
|
|
15 |
Resmî Tarihçilik: Vak‘anüvis Tarihleri. |
|
|
16 |
final |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Problem Çözümü |
5 |
20 |
100 |
Tartışma |
5 |
5 |
25 |
Soru-Yanıt |
5 |
5 |
25 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
152
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[OC] 1 |
1
|
|
|
|
|
|
|
[OC] 2 |
|
2
|
|
|
|
|
|
[OC] 3 |
|
|
5
|
|
|
|
|
[OC] 4 |
|
|
|
|
4
|
|
|
[OC] 5 |
|
|
|
|
|
3
|
|
[OC] 6 |
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek