GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB5053 ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, öğrenme kuramlarını ve bu kuramların ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularının neler olduğunu açıklamaları beklenmektedir.



1 Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar.
2 Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar.
3 Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurgularını açıklar.
4 Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
5 Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
6 Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar
7 Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
8 “İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurgularını açıklar.
9 Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
10 Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
11 Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar.
12


Yok


Yok


Eğitim, öğrenme ve öğretim Klasik Koşullanma (Pavlov) Bitişik Kuramlar (John Broadus- Edwın Ray Guthrie) Bağlaşımcılık (Edward Lee Thorndike) Edimsel Koşullanma (Burrhus Frederic Skinner) Sistematik Davranış Kuramı (Clark Leonard Hull) İşaret- Gestalt Kuramı (Edward Chace Tolman) Sosyal Bilişsel Kuram ( Albert Bandura) Gestalt Kuramı (Wertheimer, Köhler ve Kofla). Bilgiyi İşleme Kuramı Nörofizyolojik Kuram- Donal Olding Hebb


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar.
2 Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar
3 Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurguları
4 Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
5 Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
6 Ara Sınav
7 Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
8 Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
9 Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
10 “İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurguları
11 Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
12 Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
13 Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları
14 Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur.
15 Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur.
16 Final Sınavıı

Domian, M. (2008). The Essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth Learning, Inc. Senemoğlu, N (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Anlara: Pegem Akademi. Howe, M.J.A (2011). Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları. Ormrod, J. A. (2013). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık Driscoll, M.P (2013). Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Deney 1 25 25
Gözlem 5 5 25
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Makale Yazma 1 25 25
Makale Kritik Etme 5 5 25
Bireysel Çalışma 14 1 14
Rapor 1 15 15
Toplam İş Yükü (saat) 154

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3
[OC] 1 5 5 5
[OC] 2 5 5 5
[OC] 3 5 5 5
[OC] 4 5 5 5
[OC] 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5
[OC] 7 5 5 5
[OC] 8 5 5 5
[OC] 9 5 5 5
[OC] 10 5 5 5
[OC] 11 5 5 5
[OC] 12 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek