Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
SÖB5053 | ÖĞRENME PSİKOLOJİSİ | Ders | 1 | 1 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, öğrenme kuramlarını ve bu kuramların ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularının neler olduğunu açıklamaları beklenmektedir.
1 | Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar. |
2 | Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar. |
3 | Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurgularını açıklar. |
4 | Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
5 | Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
6 | Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar |
7 | Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
8 | “İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurgularını açıklar. |
9 | Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
10 | Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
11 | Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
12 |
Yok
Yok
Eğitim, öğrenme ve öğretim Klasik Koşullanma (Pavlov) Bitişik Kuramlar (John Broadus- Edwın Ray Guthrie) Bağlaşımcılık (Edward Lee Thorndike) Edimsel Koşullanma (Burrhus Frederic Skinner) Sistematik Davranış Kuramı (Clark Leonard Hull) İşaret- Gestalt Kuramı (Edward Chace Tolman) Sosyal Bilişsel Kuram ( Albert Bandura) Gestalt Kuramı (Wertheimer, Köhler ve Kofla). Bilgiyi İşleme Kuramı Nörofizyolojik Kuram- Donal Olding Hebb
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar. | ||
2 | Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar | ||
3 | Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurguları | ||
4 | Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
5 | Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
6 | Ara Sınav | ||
7 | Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
8 | Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
9 | Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
10 | “İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurguları | ||
11 | Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
12 | Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
13 | Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları | ||
14 | Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur. | ||
15 | Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur. | ||
16 | Final Sınavıı |
Domian, M. (2008). The Essentials of conditioning and learning. Belmont, CA: Wadsworth Learning, Inc. Senemoğlu, N (2012). Gelişim, Öğrenme ve Öğretim. Anlara: Pegem Akademi. Howe, M.J.A (2011). Öğrenme Psikolojisi. İstanbul: Alfa Yayınları. Ormrod, J. A. (2013). Öğrenme Psikolojisi. Ankara: Nobel Yayıncılık Driscoll, M.P (2013). Öğretim Süreçleri ve Öğrenme Psikolojisi.
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Deney | 1 | 25 | 25 |
Gözlem | 5 | 5 | 25 |
Örnek Vaka İncelemesi | 5 | 5 | 25 |
Makale Yazma | 1 | 25 | 25 |
Makale Kritik Etme | 5 | 5 | 25 |
Bireysel Çalışma | 14 | 1 | 14 |
Rapor | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (saat) | 154 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | |
[OC] 1 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 2 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 3 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 4 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 5 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 6 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 7 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 8 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 9 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 10 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 11 | 5 | 5 | 5 |
[OC] 12 | 5 | 5 | 5 |