GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB5011 İLKOKUL MATEMATİK EĞİTİMİNDE GÜNCEL ARAŞTIRMALAR Ders 1 1 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersle bilim uzmanı adaylarının, ilkokul matematik dersi öğretim programı, matematik öğretimi, ölçme ve değerlendirme uygulamaları, öğrenme güçlükleri üzerinde Türkçe ve yabancı dilde yayınlanan bilimsel çalışmalara ilişkin alanyazın taraması gerçekleştirebilmesi ve ulaştığı çalışmaları çeşitli amaçlar doğrultusunda analiz ederek değerlendirebilmeleri; matematik öğretimi alanında bilimsel araştırma becerileri edinmeleri amaçlamaktadır.



1 İlkokul matematik dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınlara ulaşır.
2 İlkokul matematik dersi öğretimi alanın gerçekleştirilmiş Türkçe ve/veya yabancı dilde yayımlanmış bilimsel yayınları amaçları doğrultusunda analiz eder.
3 İlkokul matematik dersi öğretimi alanına ilişkin araştırma becerisi geliştirir.


Yok


Yok


İlkokul matematik dersi öğretim programı İlkokul matematik dersine ilişkin gerçekleştirilmiş olan Türkçe ve yabancı dildeki bilimsel yayınlar (bildiri, tez, makale) Matematik öğretimi alanı araştırma becerileri


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik öğretiminde etkili olan kuram ve yaklaşımlar.
2 Matematik öğretimi alanında Türkçe ve yabancı dilde yayınlanmış bilimsel çalışmalara erişim
3 Matematik öğretimi üzerinde yeni “yaklaşımlar” üzerinde gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
4 Matematik alanında “problem çözme becerisi ve öğretimi” ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaları belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
5 Matematik dersi öğretim programı ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaları belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
6 İlkokul matematik dersi öğretim programının değerlendirilmesi ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
7 İlkokulda dört işlem öğretimi, öğrenme güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaları belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
8 İlkokulda kesirler öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
9 İlkokulda ondalık sayılar öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
10 İlkokulda geometri öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
11 İlkokulda ölçme öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
12 İlkokulda veri öğretimi, öğrenci güçlükleri ve ölçme değerlendirme uygulamaları ile ilgili gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
13 İlkokulda matematik öğretimi alanında sorunların gerçekleştirilmiş bilimsel çalışmaları doğrultusunda değerlendirme
14 İlkokulda matematik öğretimi alanında çalışmak istediği bir konu ile ilgili yurt içi ve yurt dışında gerçekleştirilmiş olan bilimsel çalışmalara erişim ve çalışmaların belirlenen amaçlar doğrultusunda değerlendirme.
15 Araştırdığı konuyu bilimsel araştırma yönergelerine uygun olarak raporlaştırma
16 Gerçekleştirdiği araştırmasına ilişkin raporu alanındaki kişilere yazılı, sözlü ve görsel olarak sunma.

Durmuş, S. (2007) Oluşturmacılık Teori, Perspektif ve Uygulama. İlkokul ve Ortaokulda Matematik Öğretimi. Ankara: Nobel Yayınları. Baykul, Y. (2005) .İlköğretimde Matematik Öğretimi. Ankara: PegemA Yayıncılık. Tertemiz, N.; Çakmak, M. (2003) Problem Çözme (İlköğretim I.Kademe Matematik Dersi Örnekleriyle). Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık. Özçelik, D. A. (1977). İlköğretim Matematik Öğretimi. Ankara: YÖK/ Dünya Bankası Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmet Öncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. Altun, M. (1998) Matematik Öğretimi. Bursa: Alfa Yayıncılık. Deboys,M. &Pitt, E..(1998) Lines of Development in Primary Mathematics . The Blacksff Ptress, Belfast. Dickson,L. (1990) Children Learning Mathematics . England: Cassell Educational Ltd. Toluk, Z.; Olkun, S. İlköğretimde Etkinlik Temelli Matematik Öğretimi. Ankara: Maya Yayıncılık.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Gözlem 5 5 25
Örnek Vaka İncelemesi 5 5 25
Makale Yazma 1 25 25
Makale Kritik Etme 5 5 25
Okuma 25 1 25
Rapor 2 12 24
Toplam İş Yükü (saat) 149

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3
[OC] 1 5 5 5
[OC] 2 5 5 5
[OC] 3 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek