GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
SÖB5010 MATEMATİK EĞİTİMİ Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans



Bu dersle bilim uzmanı adaylarının matematik dersi öğretim programının temel özelliklerini, yapısını, dayandığı kuram ve ilkeleri; matematik dersi öğretimi uygulamalarına ilişkin güncel yaklaşım, tartışma ve bilimsel dayanaklı çözüm önerileri konusunda bilgi ve yaklaşım sahibi olması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Gökhan ÖZSOY


1 Matematik dersi öğretim programını tanır
2 Matematik dersinin yapısını açıklar.
3 Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimleri açıklar.
4 Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmaları eleştirel bir gözle değerlendirir.
5 Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapılarını eleştirel gözle değerlendirir.
6 Matematik dersinde geliştirilmesi amaçlana üst düzey düşünme becerilerinin ölçme ve değerlendirilmesine ilişkin güncel yaklaşımlar ile ülkemizde var olan duruma ilişkin değerlendirmelerde bulunur.
7 PISA ve TIMMS sınavlarını, ölçme ve değerlendirme yaklaşımları açısından değerlendirir.
8 PISA ve TIMMS sınav değerlendirme raporları açısından ülkemiz matematik öğretimini değerlendirir.
9 Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunların neler olduğunu belirler.

İkinci Öğretim


Yok


Yok


Matematik dersi öğretim programı Matematik dersi yapısı Matematik dersinde dünyada ve ülkemizde yönelimler Matematik ve üst düzet düşünme becerileri PISA TIMMS Ülkemizde matematik öğretiminde yaşanan sorunlar.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Matematik dersi öğretim programı vizyon, amaç ve yapısı
2 Matematik dersi yapısı
3 Matematik dersi öğretiminde dünyada ve ülkemizde yeni yönelimler
4 Matematik öğretimine yönelik dünyada ve ülkemizde yapılmış olan bilimsel çalışmalar ve eleştirel olarak okuma
5 Güncel yaklaşımların öngördüğü matematik dersi için etkili öğrenme-öğretme- ölçme değerlendirme yaklaşımları ile matematik dersi öğretmek kılavuz kitapları ve öğrenci çalışma kitaplarında öngörülen öğretim ve ölçme değerlendirme yapıları
6 Ara Sınav
7 Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
8 Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
9 Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
10 Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
11 Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
12 Matematik dersi dört işlemleri öğretimi ve ölçme değerlendirmeye yönelik güncel yaklaşımların ilkelerine dayanan öğretim tasarımları
13 PISA sınavı, raporları
14 TIMMS sınavı, raporları
15 Ülkemizde gerçekleştirilen bilimsel çalışmalara dayalı olarak matematik öğretiminde yaşanan sorunlar
16 Yarıyıl Sonu Sınavı

MEB. (2006). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı "Mathematics curriculum". UK Department of Education. 17 January 2013. Campbell, P.; Ellington, A.; Haver, W.; Inge, I. (2013). The Elementary Mathematics Specialist’s Handbook.NCTM. Schwartz, S.; Curcio, F. (2013). Connect the Process of Problem Solving with the Content of the Common Core. NCTM.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Takım/Grup Çalışması 2 10 20
Gözlem 2 10 20
Örnek Vaka İncelemesi 5 6 30
Rapor Hazırlama 5 6 30
Rapor Sunma 5 2 10
Proje Tasarımı /Yönetimi 1 10 10
Makale Kritik Etme 5 3 15
Bireysel Çalışma 14 1 14
Okuma 14 1 14
Toplam İş Yükü (saat) 163

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3
[OC] 1 5 5 5
[OC] 2 5 5 5
[OC] 3 5 5 5
[OC] 4 5 5 5
[OC] 5 5 5 5
[OC] 6 5 5 5
[OC] 7 5 5 5
[OC] 8 5 5 5
[OC] 9 5 5 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek