Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Vahyin unsurlarını açıklar. |
2 |
Kurânın Tarihi, cemi ve teksirini açıklar. |
3 |
Mushafın muhafazasını kavrar. |
4 |
Elde ettiği bilgileri bilimsel çalışmlarda nasıl kullanacağını bilir, bulguları yorumlama becerisini geliştirir |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Tefsir Usûlü ve tarihi hakkında bilgi |
|
|
2 |
Kuranın anlamı Tarifi ve Diğer İsimleri |
|
|
3 |
Vahiy, Vahyin Başlangıcı, Vahyin Keyfiyeti, Vahyin Geliş Şekilleri |
|
|
4 |
Vahiy Esnasında Görülen Haller, Vahiylere Ait Bazı Terimler, Vahiy Katipleri, Vahyin Yazıldığı Malzeme |
|
|
5 |
Nübüvvet, Peygamberlik müessesi |
|
|
6 |
Kur’an-ı Kerim’in Nüzulü |
|
|
7 |
Kuran-ı Kerimin Yazı ile Tesbiti |
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
9 |
Kuranın Yedi Harf Üzerine Nazil Olması ve Kıraatı Meselesi |
|
|
10 |
Kur’an-ı Kerim’in Cemi |
|
|
11 |
Kur’an-ı Kerim’in Çoğaltılması |
|
|
12 |
Kur’an-ı Kerim’in noktalanması ve harekelenmesi |
|
|
13 |
Resmü’l-Mushaf |
|
|
14 |
Mushaflarda imla meselesi |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
10 |
2 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
4 |
3 |
12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
3 |
15 |
Okuma |
10 |
2 |
20 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
139
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[PC] 13 |
[PC] 14 |
[PC] 15 |
[PC] 16 |
[PC] 17 |
[OC] 1 |
|
5
|
|
4
|
2
|
|
|
5
|
2
|
1
|
5
|
1
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 2 |
|
5
|
3
|
2
|
2
|
2
|
2
|
4
|
|
2
|
4
|
2
|
|
|
|
|
5
|
[OC] 3 |
3
|
2
|
3
|
3
|
2
|
|
|
5
|
3
|
1
|
3
|
3
|
|
|
2
|
3
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
3
|
3
|
3
|
2
|
5
|
4
|
4
|
|
1
|
2
|
2
|
3
|
|
5
|
5
|
4
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek