GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 1.Öğrenci, Kur\'ân tarihi hakkında yeterli düzeyde bilgi sahibi olur.
2 2.Tefsir metotlı ve ekolleri hususunda gerekli donanıma sahip olur.
3 3.Tefsirle ilgili kavramlar konusunda aydınlanır.
4 4-Öğrencinin kur'an kültürünün gelişmesini sağlar
5



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kur'ân'ın tarifi, isimleri, vahiy, vahyin keyfiyeti ve çeşitleri, ayet, sure, Mekki-Medeni sureler
2 Kur'ân'ın cem'i, teksiri, harekelenmesi, noktalanması, yedi harf meselesi ve kıraat çeşitleri
3 Kur'ân ilimleri, tarifi, konusu, gayesi, nüzul sebepleri
4 Nasih-mensuh, muhkem-müteşabih ve hurufu mukattaa
5 Ğaribu'l-Kur'ân, Îcâzu'l-Kur'ân, Kısasu'l-Kur'ân
6 Vucûh ve Nezâir, Fedailu'l-Kur'ân
7 Ayetler ve sureler arası uygunluk
8 Tefsir, te'vil, tercüme, meal kavramları
9 Hz. Peygamberin tefsiri ve tefsirinden örnekler
10 Ara sınav
11 Sahabe, Tabiîn ve Tebei Tabiîn dönemlerinde tefsir ve tefsir ekolleri
12 Tefsir metotları: Rivayet Tefsiri ve meşhur kaynakları
13 Tefsir metotları: Dirayet Tefsiri ve meşhur kaynakları
14 Tefsir metotları: Dirayet Tefsiri ve meşhur kaynakları



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 1 1
Final Sınavı 1 1 1
Derse Katılım 14 3 42
Bireysel Çalışma 10 8 80
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 2 5 10
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 2 3 6
Toplam İş Yükü (saat) 140

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14 [PC] 15 [PC] 16 [PC] 17
[OC] 1 5 5 5 5 5 4 5 4 5 5 4 5 4 5
[OC] 2 4 4 4 4 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5
[OC] 3 4 4 4 5 5 5 5 4 4 4 4 4 5 5
[OC] 4 4 5 5 5 4 5 4 5 5 4 4 5 4 5
[OC] 5 4 5 5 5 5 4 5 5 4 4 5 4 5 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek