Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Tefsir, tercüme, meal ve aralarındaki farkları kavrar, Kur’an’ın edebî i’cazı yönünden mealleri değerlendirebilir. |
2 |
Meallerde görülen sorunları ve sebeplerini bilir. |
3 |
Bir konuyla ilgili ayetleri nasıl bulacağını bilir, Kur’an merkezli araştırma yapabilme kabiliyeti kazanır. |
4 |
Bazı sure ve ayetlerin Türkçe anlamlarını mealler çerçevesinde değerlendirir. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Tefsir, tercüme, meal ne demektir? Aralarındaki farklar |
|
|
2 |
Tercüme çeşitleri, Kur’an-ı Kerim’in edebî i’cazı bağlamında tercümesinin imkanı |
|
|
3 |
Kur’an-ı Kerim’in ilk çevirileri, Türkiye’de meal çalışmaları |
|
|
4 |
İ’rab bakımından meallerde görülen farklılıklar |
|
|
5 |
Müteşabih ayetlerin meallerde çevirilerinin karşılaştırılması |
|
|
6 |
Kur’an-ı Kerimde deyimsel ifade ve kalıpların meallerde çevirisi |
|
|
7 |
Çokanlamlılık ve meallere yansıması |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Bazı meallerin kullanılan dil bakımından değerlendirilmesi |
|
|
10 |
Mukayeseli meal tahilleri “Fatiha Suresi” örneği |
|
|
11 |
Mukayeseli meal tahlilleri kısa sureler |
|
|
12 |
Mukayeseli meal tahlilleri kısa sureler |
|
|
13 |
Konulu tefsir tanımı, tarihçesi |
|
|
14 |
Konulu tefsirde araştırma yöntemi |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
1 |
1 |
Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Bireysel Çalışma |
14 |
2 |
28 |
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma |
10 |
2 |
20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
4 |
3 |
12 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma |
5 |
3 |
15 |
Okuma |
12 |
2 |
24 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
143
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[PC] 13 |
[PC] 14 |
[PC] 15 |
[PC] 16 |
[PC] 17 |
[OC] 1 |
|
5
|
|
3
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4
|
|
4
|
|
|
[OC] 2 |
4
|
|
3
|
|
5
|
|
|
|
|
|
4
|
|
|
|
|
4
|
|
[OC] 3 |
|
|
4
|
|
|
|
|
4
|
|
4
|
|
|
|
|
|
|
3
|
[OC] 4 |
|
5
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek