Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Dünyada ve Türkiye’de çocuk edebiyatının gelişimini kavrar. |
2 |
Nitelikli çocuk yayınlarını tanır ve bunları incelemeyi öğrenir. |
3 |
Niteliksiz çocuk yayınlarını tanır. |
4 |
Çocukların okuma kültürü edinme süreçlerini ve bunun önemini bilir. |
5 |
Çocuklara yönelik edebî türleri tanır ve bunların çocuk edebiyatına katkılarını kavrar. |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Çocuk kimdir? Edebiyat nedir? Çocuk edebiyatı kavramı. |
|
|
2 |
Çocuk edebiyatı tartışmaları. |
|
|
3 |
Çocuk edebiyatının gelişimi. |
|
|
4 |
Okuma alışkanlığı kazandırma, okuma hızını geliştirme. |
|
|
5 |
Çocuk kitaplarında bulunması gereken özellikler. |
|
|
6 |
Çocuklara yönelik edebî türler: Ninni, tekerleme, bilmeceler. |
|
|
7 |
Ara sınav. |
|
|
8 |
Masallar, tekerlemeler. |
|
|
9 |
Destanlar, Millî Türk destanları.
|
|
|
10 |
Gezi yazıları, biyografi. |
|
|
11 |
Çizgi film, çizgi roman. |
|
|
12 |
Anı, mektup. |
|
|
13 |
Geleneksel tiyatro türleri, meddah, orta oyunu, Karagöz . |
|
|
14 |
Drama, canlandırma, şiir. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Alan Çalışması |
5 |
10 |
50 |
Rapor Sunma |
3 |
15 |
45 |
Makale Yazma |
2 |
15 |
30 |
Makale Kritik Etme |
3 |
5 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[OC] 1 |
4
|
4
|
3
|
3
|
3
|
2
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
[OC] 3 |
4
|
5
|
4
|
2
|
3
|
2
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
4
|
4
|
3
|
4
|
4
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
3
|
4
|
3
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek