Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Dil becerilerinin tasnifini bilir. |
2 |
Anlama becerilerinin özelliklerini bilir. |
3 |
Dinleme ve okumayı karşılaştırır. |
4 |
Öğretim yöntemlerini bilir. Anlama becerilerinin geliştirilmesinde yöntem zenginliğinin önemini kavrar |
5 |
Anlama becerilerini geliştirmede farklı yöntem ve teknikleri kullanır . |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Türkçe öğretiminin temel kavramları, temel dil becerileri ve özellikleri. |
|
|
2 |
Anlama becerileri ve özellikleri. |
|
|
3 |
Dinleme ve okumanın benzer ve farklı özellikleri, beyinde anlamanın organizasyonu. |
|
|
4 |
Dinleme yöntem ve teknikleri. |
|
|
5 |
Dinleme türleri, dinleme türünün seçimi, eleştirel dinleme.
|
|
|
6 |
Dinleme becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi.
|
|
|
7 |
Dinleme becerisi ile ilgili temel kavramlar. |
|
|
8 |
Ara sınav |
|
|
9 |
Dinleme eğitiminde kullanılabilecek etkinlik örnekleri. |
|
|
10 |
Okuma becerisi ile ilgili temel kavramlar. |
|
|
11 |
Okuma yöntem ve teknikleri. |
|
|
12 |
Okuma türleri, okuma türünün seçimi, eleştirel okuma. |
|
|
13 |
Okuma becerisinin ölçülmesi ve değerlendirilmesi.
|
|
|
14 |
Okuma eğitiminde kullanılabilecek etkinlik örnekleri. |
|
|
15 |
Genel değerlendirme.
|
|
|
16 |
Yarıyıl sonu sınavı. |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
5 |
5 |
Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
Alan Çalışması |
5 |
10 |
50 |
Rapor Sunma |
3 |
15 |
45 |
Makale Yazma |
2 |
15 |
30 |
Makale Kritik Etme |
3 |
5 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[OC] 1 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
3
|
5
|
[OC] 2 |
3
|
4
|
4
|
4
|
3
|
4
|
5
|
[OC] 3 |
4
|
3
|
4
|
4
|
4
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
4
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
4
|
4
|
5
|
4
|
5
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek