Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Görsel İletişim Tasarımı alanındaki temel kavramları kavramak. |
2 |
Tasarım ve sanat dilini kullanarak görsel iletişim sorunları için alternatif çözümler yaratabilmek. |
3 |
Grafik tasarım ürünlerinde ve grafik sanatlarda kullanılan malzeme bilgisine sahip olmak. |
4 |
Tasarımlarda kullanacak özgün fotograf, görüntü ve uygun tipografiyi oluşturabilmek. |
5 |
Yazılı ve sözlü iletişim kurabilmek |
6 |
Taslakları uygulayabileceği teknik yetkinliğe kavuşmak, tasarım için gerekli bilgisayar programlarını kullanabilmek. |
7 |
Titiz ve disiplinli çalışma alışkanlığı kazanmak. |
8 |
Duygu ve düşüncelerini baskıresim, fotograf vb. yöntemlerle estetik düzeyde anlatabilmek. |
9 |
Etik değerlere bağlı kalmak. Sosyal adaleti, kalite kültürünü ve kültürel değerleri korumak. |
10 |
Yaşam boyu öğrenme isteği taşımak ve buna zaman ayırmak |
11 |
Farklı kişi ve guruplarla uyumlu çalışabilmek. |
12 |
Ülke sorunlarına karşı duyarlı olmak |
13 |
Çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olmak |
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Ders içeriği ve projeler hakkında bilgilendirme. |
|
|
2 |
“HELVETICA” Tipografik Çalışma. |
|
|
3 |
http://fontpark.morisawa.co.jp/ |
|
|
4 |
“Hareketli yazıda okuma standartları”Kayan yazı çalışması. |
|
|
5 |
“Storyboard”Karakter çizimi ve efekt tasarımı. |
|
|
6 |
Sesli harf için ses kaydı ve animasyon uygulaması. |
|
|
7 |
Ara Sınav |
|
|
8 |
Nesne ve eylem için animasyon |
|
|
9 |
Logo animasyon |
|
|
10 |
“duygusal içeriğin aktarımı”Monolog animasyon uygulama |
|
|
11 |
“Karakter yaratımı” + 3B animasyon filmiDialog animasyonu tasarım > uygulama |
|
|
12 |
Müzik + Görsel + typo: Albüm tanıtımı için animasyon. |
|
|
13 |
Müzik + Animasyon + typo: Ürün tanıtımı için animasyon. |
|
|
14 |
Final |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Ara Sınav |
1 |
10 |
10 |
Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
Derse Katılım |
14 |
3 |
42 |
Bireysel Çalışma |
9 |
10 |
90 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
150
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[PC] 13 |
[PC] 14 |
[OC] 1 |
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
[OC] 2 |
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 5 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 6 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
[OC] 7 |
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
4
|
[OC] 8 |
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 9 |
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
2
|
[OC] 10 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 11 |
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
3
|
[OC] 12 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 13 |
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
1
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek