GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
0 0 0

Yüksek Lisans





1 Sanat ve tasarım alanındaki bilgilerini sentezleyerek tasarımlar yapabilir
2 Sanat ve tasarımın farklı disiplinleri arasında ilişki kurabilme becerisine sahiptir
3 Sorun ve gereksinimleri karşılayacak bir ürünü/yapıtı yada süreci tasarlayabilir
4 Yaşam boyu öğrenmenin önemini kavrama ve gereklilikleri yerine getirebilme becerisine sahiptir
5 Yerel ve evrensel boyutlardaki sanat ve tasarım problemini tanımlama ve çözümleyebilme becerisine sahiptir
6 Sanat ve tasarım tarihinde ortaya çıkmış tasarım anlayışlarıyla günümüz tasarım anlayışları arasında ilişki kurabilir
7 Sanat ve tasarım problemlerinin çözümünde gerekli malzemeleri kullanarak tasarımı sonuçlandırabilme yetkinliğine sahiptir
8 Tasarım sürecinde araştırma, sentez,değerlendirme ve yorumlayabilme becerisine sahiptir
9 Sanat ve tasarım problemlerini çözümleyebilir
10 Tasarım sürecinde kullanılan malzemelerin seçiminde çevreye karşı duyarlı olabilme bilgisine sahiptir
11 Güncel sorunları takip ederek bu sorunlara ilişkin tasarımlar üretebilir
12 Etkili iletişim becerilerini öğrenerek kendini ifade edebilir
13 Fikir ve sanat eserleri konusunda fikir sahibidir
14 Grafik tasarımın form, yöntem, teknik ve araçlarını bilir ve uygular



[Yok]



Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin içeriğinin sunumu ve izlenecek metodun anlatılması
2 Reklam ve reklamcılıkla ilgili kavramların ve tarihi gelişim aşamalarının anlatılması
3 Reklam ve reklamcılığın grafik tasarımı ile ilişkisinin örneklenerek incelenmesi
4 Reklam analiz metodunun anlatılması ve örnekler üzerinde analiz sunumu
5 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması
6 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
7 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
8 Vize
9 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
10 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
11 Reklam-reklamcılık kuramına dair metin okumaları ve tartışılması – örnek reklam analizi
12 Uygulama: Özgün bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları – örnek reklam analizi
13 Çalışmaların devamı; özgün ve yaratıcı bir reklam fikrinin geliştirilmesi ve uygulama çalışmaları – örnek reklam analizi
14 Çalışmaların devamı; uygulamanın sonuçlandırılarak değerlendirilmesi



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 15 15
Final Sınavı 1 15 15
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 14 3 42
Proje Hazırlama 1 18 18
Toplam İş Yükü (saat) 146

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12 [PC] 13 [PC] 14
[OC] 1 4 5 5 5 5 4 4 5 5 4 3 3 3 3
[OC] 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 3 5 3 3 3 3 5 5 3 5 5 5 4 4 4
[OC] 4 4 4 4 4 4 3 3 4 4 3 3 3 3 3
[OC] 5 4 4 4 4 4 4 3 4 4 3 3 3 3 3
[OC] 6 5 5 5 5 5 4 4 5 5 4 4 4 4 4
[OC] 7 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 8 1 1 1 1 1 2 2 1 1 2 2 2 4 4
[OC] 9 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
[OC] 10 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
[OC] 11 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 12 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
[OC] 13 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2 2
[OC] 14 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek