Ders Öğretim Planı
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|
|
|
0 |
0 |
0 |
Yüksek Lisans
1 |
Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar. |
2 |
Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar. |
3 |
Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurgularını açıklar. |
4 |
Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
5 |
Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
6 |
Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar |
7 |
Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
8 |
“İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurgularını açıklar. |
9 |
Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
10 |
Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
11 |
Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurgularını açıklar. |
12 |
|
[Yok]
Hafta |
Teorik |
Uygulama |
Laboratuvar |
1 |
Eğitim, öğrenme ve öğretim arasındaki ilişkiyi açıklar. |
|
|
2 |
Eğitim, öğrenme ve öğretimi ve onlarla ilişkili kavramları açıklar |
|
|
3 |
Öğrenmede “Klasik Koşullanma Kuram” nı ve ilkokul çağı öğretimi açısından doğurguları |
|
|
4 |
Öğrenmede “Bitişiklik Kuramları”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
5 |
Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
6 |
Ara Sınav |
|
|
7 |
Öğrenmede “Bağlaşımcılık Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
8 |
Öğrenmede “Edimsel Koşullanma”yı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
9 |
Öğrenmede “Sistematik Davranış Kuramı”nı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
10 |
“İşaret Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açsısından doğurguları |
|
|
11 |
Öğrenmede “Sosyal Bilişsel Kuram”ı ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
12 |
Öğrenmede “Gestalt Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
13 |
Öğrenmede “Bilgiyi İşleme Kuramı” ve ilkokul çağı eğitimi açısından doğurguları |
|
|
14 |
Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur. |
|
|
15 |
Seçtiği bir ilkokul öğretim program kazanımına, öğrenme kuramlarına dayalı olarak tasarımlar oluşturur ve tasarımını kuramın ilkelerine dayalı olarak savunur. |
|
|
16 |
Final Sınavıı |
|
|
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
40
|
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
60
|
Etkinlikler |
Sayısı |
Süresi (saat) |
Toplam İş Yükü (saat) |
Deney |
1 |
25 |
25 |
Gözlem |
5 |
5 |
25 |
Örnek Vaka İncelemesi |
5 |
5 |
25 |
Makale Yazma |
1 |
25 |
25 |
Makale Kritik Etme |
5 |
5 |
25 |
Bireysel Çalışma |
14 |
1 |
14 |
Rapor |
1 |
15 |
15 |
Toplam İş Yükü (saat)
|
154
|
|
[PC] 1 |
[PC] 2 |
[PC] 3 |
[PC] 4 |
[PC] 5 |
[PC] 6 |
[PC] 7 |
[PC] 8 |
[PC] 9 |
[PC] 10 |
[PC] 11 |
[PC] 12 |
[OC] 1 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 2 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 3 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 4 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 5 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 6 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 7 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 8 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 9 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 10 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 11 |
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
5
|
[OC] 12 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek