Dersin Kodu | Dersin Adı | Dersin Türü | Yıl | Yarıyıl | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
CEK528 | ÇALIŞMA VE SANAT | Ders | 1 | 2 | 5.00 |
Yüksek Lisans
Türkçe
Bu dersin amacı Farklı sanat dallarında farklı tarihsel süreçlerde çalışma ilişkileri olgularının nasıl algılandığı ve yorumlandığının incelemektir.
1 | Sanat eserlerinde çalışma ilişkilerinin yerini anlar |
2 | Çalışma ilişkileri olgularının sanat dallarına nasıl aktarıldığının farkına varır |
3 | Çeşitli sanat dallarında tarihsel olarak çalışma ilişkilerinin yansımalarını değerlendirir |
4 | Sanatçının çalışma ilişkileri konularına bakışını anlar |
5 | Farklı sanat dallarında çalışma ilişkileri olgularının nasıl yorumlandığını anlar |
Yok
Yok
Çalışma ilişkileri, çalışma hayatı ve sanat ilişkisi; edebiyat (öykü, roman, şiir vb), sinema, müzik, resim ve fotoğraf sanatının çalışma hayatını ele alış biçimi ve özel olarak bu konuyu tema seçen eserler incelenerek çalışma ilişkilerini tarihsel süreçte sanatçı gözüyle izlenecektir.
Hafta | Teorik | Uygulama | Laboratuvar |
---|---|---|---|
1 | Çalışma İlişkileri ve Sanat İlişkisi | ||
2 | Edebiyat ve Çalışma Hayatı | ||
3 | Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması | ||
4 | Çalışma İlişkilerinin Türk Romanlarında Yorumlanması | ||
5 | Çalışma İlişkilerinin Dünya Edebiyatında Yorumlanması | ||
6 | Sinema ve Çalışma Hayatı | ||
7 | Türk Sinema Tarihinde Çalışma ilişkileri | ||
8 | Çağdaş Türk Sinemasında Çalışma İlişkileri | ||
9 | Ara Sınav | ||
10 | Dünya Sinema Tarihinde Çalışma iLişkileri | ||
11 | Çağdaş Dünya Sineması ve Çalışma İlişkileri | ||
12 | Belgesel Sinema ve Çalışma Hayatı | ||
13 | Resim ve Müzik’te Çalışma İlişkilerinin yorumlanması | ||
14 | Fotoğraf sanatının çalışma ilişkilerine bakışı | ||
15 | Güncel tartışmalar ve değerlendirme | ||
16 | Dönem Sonu Sınavı |
Makal, Ahmet (2008) Türkiye Emek Tarihinin Bir İzdüşüm Alanı Olarak Edebiyat, Çalışma ve Toplum, 2008/3. Türkeş, Ömer, “İşçi Romanları Neden Yazılmadı, Neden Hâlâ Yazılmıyor”, Sınıf İlişkileri Sureti Soldurulmuş Bir Resim mi?, Hazırlayanlar: M. Nedim Süalp, Aslı Güneş, Z. Tül Akbal Süalp, Bağlam Yayınları, İstanbul, 2011, s.37-33 Edebiyat (Öykü, Roman ve Şiir); Sinema, Tiyatro, Fotograf alanlarında çalışma ilişkilerini ve çalışmayı tema olarak alan eserlerden örnekler öğrencilere verilecektir: Modern Zamanlar / Modern Times (1936 - Yön: Charles Chaplin) İşçi Sınıfı Cennete Gider The Working Class Goes To Heaven (1971) Elio Petri Tohum Yeşerince (1993) (Germinal) Claude Berri Ekmek Ve Güller / Bread And Roses (2000 - Yön: Ken Loach) Demiryolcular (Navigators) 2001 Ken Loach Güneşli Pazartesiler / Los Lunes Al Sol (2002 - Yön: Fernando Leon De Aranoa İşçinin Ölümü Workingman’s Death (2005) Klimanjaro’nun Karları (2011) Robert Guédiguian Time Out ( L'emploi Du Temps) L.Cantet * Human Resources (L.Cantet) * At 1982 Ali Özgentürk Çark 1987 Muzaffer Hiçdurmaz Zengin Mutfağı (1988) Başar Sabuncu Düttürü Dünya (1988) Karanlıkta Uyananlar (1964 - Yön: Ertem Göreç) Gurbet Kuşları 1964 Halit Refiğ Bitmeyen Yol 1965 Duygu Sağıroğlu Umut 1970 Yılmaz Güney Gelin 1973 - Düğün 1974 - Diyet 1975 - Yön: Ömer Lütfi Akad) * Maden (1978) Yavuz Özkan Bereketli Topraklar Üzerinde (1979 - Yön: Erden Kıral)
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri | 40 | |
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri | 60 |
Yok
Etkinlikler | Sayısı | Süresi (saat) | Toplam İş Yükü (saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Derse Katılım | 14 | 3 | 42 |
Tartışma | 10 | 1 | 10 |
Örnek Vaka İncelemesi | 3 | 1 | 3 |
Rapor Hazırlama | 3 | 10 | 30 |
Rapor Sunma | 3 | 1 | 3 |
Bireysel Çalışma | 10 | 2 | 20 |
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma | 5 | 3 | 15 |
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma | 5 | 5 | 25 |
Toplam İş Yükü (saat) | 151 |
[PC] 1 | [PC] 2 | [PC] 3 | [PC] 4 | [PC] 5 | [PC] 6 | [PC] 7 | [PC] 8 | [PC] 9 | [PC] 10 | [PC] 11 | |
[OC] 1 | 2 | 4 | 2 | 3 | 3 | 1 | 1 | 3 | 2 | 4 | 4 |
[OC] 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 3 | 1 | 3 | 2 | 2 | 4 | 2 |
[OC] 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 | 4 | 1 | 1 | 3 | 1 |
[OC] 4 | 3 | 2 | 2 | 3 | 3 | 2 | 2 | 1 | 1 | 4 | 2 |
[OC] 5 | 1 | 3 | 4 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2 | 2 |