GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
MÜZ526 MÜZİK ÖĞRETİMİNDE PEDAGOJİK YAKLAŞIMLAR Ders 1 2 5.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu ders ile müzik eğitiminde uzmanlaşmış olan bireylerin, farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait pedagojik yaklaşımlarla birlikte müzik pedagojisine yönelik olarak geliştirilmiş olan yaklaşımları inceleyerek bunları okul öncesi, ilkokul, ortaokul ve lise olmak üzere farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlaması, belirtilen düzeylerde müzik öğretimine ilişkin pedagojik yaklaşımlar geliştirme, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz edip değerlendirmesi ve müzik öğretiminde uygulanacak pedagojik yaklaşımlara yönelik çıkarımlarda bulunması amaçlanmaktadır.


Prof. Dr. Köksal APAYDINLI


1 Farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait öğretim yöntemlerini farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlayabilme
2 Müzik öğretimine yönelik olarak geliştirilmiş olan genel, özel ve özgül pedagojik yaklaşımları farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlayabilme
3 Müzik öğretimine yönelik pedagojik yaklaşımlar geliştirme, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz edip değerlendirme
4 Müzik öğretiminde kullanılan mevcut ve yeni pedagojik yaklaşımlara ilişkin çıkarımlar yapabilme

Birinci Öğretim



[Yok]


Müziksel öğrenme-öğretme süreçleri, farklı öğrenme kuramları ile farklı disiplinlere ait öğretim yöntemlerinin incelemesi ve bunların müzik öğretimine uyarlaması, genel, özel ve özgül müzik pedagojisi yaklaşımlarının incelenmesi, söz konusu yaklaşımların okul öncesi, ilköğretim ve orta öğretim olmak üzere farklı düzeylerdeki müzik öğretiminde nasıl kullanılacağının analiz edilmesi, müzik öğretim yöntemlerinin kullanılmasında uygulanan mevcut ve yeni pedagojik yaklaşımların incelenmesi, belirtilen düzeylerde müzik öğretimine ilişkin pedagojik yaklaşımlar geliştirmesi, bunları mevcut uygulamalar ile karşılaştırarak analiz analiz edip değerlendirmesi ve müzik öğretiminde uygulanacak pedagojik yaklaşımlara yönelik çıkarımlarda bulunması.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Dersin amaç ve kapsamının tanıtılması; ders kaynaklarının ve literatür listelerinin dağıtılması.
2 Müzik eğitiminin tanımı, kapsamı ve ilkeleri, ülkemizde müzik eğitiminin tarihsel gelişimi ve günümüzdeki durumu
3 Farklı disiplinlere ait öğretim strateji ve yöntemlerinin incelemesi ve bu yöntemlerin farklı düzeylerdeki müzik öğretimine uyarlaması
4 Dalcroze yaklaşımı
5 Dalcroze yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
6 Kodaly yaklaşımı
7 Kodaly yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
8 Ara sınav
9 Suzuki yaklaşımı
10 Suzuki yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
11 Orff yaklaşımı, Elementer Müzik ve Hareket Eğitimi (Orff-Schulwerk)
12 Orff yaklaşımı ile ilgili araştırmaların incelenmesi.
13 Müzik öğretiminde yeni görüş ve uygulamalar
14 Final sınavı

1-Saraç, A. G. (2016). Müzik Eğitiminde Özel Öğretim İlke Yöntem ve Teknikleri – I / II. Nobel Yayınevi. 2-Türkmen, E. F. (2016). Müzik eğitiminde öğretim yöntemleri. Pegem Akademi. 3- N. Senemoğlu: Gelişim, Öğrenme, Öğretim. Ankara 2002. 4-Turpin, D. (1986). Kodaly, Dalcroze, Orff, and Suzuki: Application in the secondary schools. Music Educators Journal, 72(6), 56-59. 5-Seitz, J. A. (2005). Dalcroze, the body, movement and musicality. Psychology of Music, 33(4), 419-435. 6-Abramson, R. M. (1980). Dalcroze-Based Improvisations. Music Educators Journal, 66(5), 62-68.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 3 3
Final Sınavı 1 3 3
Derse Katılım 14 3 42
Makale Kritik Etme 10 3 30
Bireysel Çalışma 14 2 28
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 8 2 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 3 30
Toplam İş Yükü (saat) 152

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9
[OC] 1
[OC] 2
[OC] 3
[OC] 4
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek