GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBT614-16 BALIKÇILIKTA BİLGİSAYAR PROGRAMLAMA Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans



Bu dersin amacı; Özel balıkçılık alanında karşılaşılan problemlerin çözümüne yönelik, hesap yapan bilgisayar programları yazma becerisinin kazandırılmasıdır. Bu amaç doğrultusunda ilk önce algoritma kavramı öğretilecek daha sonra yaygın olarak kullanılan C dilinde program yazmak için gerekli olan bilgiler aktarılması amaçlanmaktadır.


Yrd. Doç. Dr. Ali Ekber ÖZDEMİR


1 Algoritma oluşturma becerisini kazanmış olurlar
2 C dilini öğrenmiş olurlar
3 Balıkçılık alanına dönük program yazma becerisi kazanmış olurlar
4
5


Yok


Yok


Algoritma oluşturma, C dilinin temel ve yapısal özellikleri, Değişken ve sabitler, Aritmetik ve mantık operatörleri, C dili komutları, Alt program ve fonksiyonlar


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Algoritma oluşturma
2 Algoritma oluşturma
3 C dilinin temel ve yapısal özellikleri
4 C dilinde kullanılan değişken ve sabitler
5 Aritmetik ve mantık operatörleri
6 Veri tipleri
7 Giriş – Çıkış Komutları
8 Ara sınav
9 Döngü komutları
10 Karşılaştırma komutları
11 Fonksiyonlar
12 Programlama bilgisinin balıkçılıkta kullanımı
13 Balık türlerinin sınıflandırılması programının yazılımı
14 Balıkçılık sözlüğü programının yazılması
15 Balıkçılık sözlüğü programının yazılması
16 Dönem sonu sınavı

C Programming for Scientists & Engineers, Robert L Wood, Penton Press, ISBN 1 8571 8030 5, 2002 C For Engineers & Scientists, An Interpretive Approach, Harry H Cheng, Paper Back, ISBN-13: 978-0077290467, 2009



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 29 4 116
Rapor Hazırlama 1 30 30
Rapor Sunma 1 30 30
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 1 5
[OC] 2 2 3
[OC] 3 4 2
[OC] 4
[OC] 5
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek