GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBT685-15 DENİZEL FİTOPLANKTONLAR VE EKOLOJİK ÖNEMİ Ders 1 1 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Denizel ve tatlı su ortamlarındaki fitoplanktonların ekolojisini ve denizel besin zincirindeki önemini anlamak


Yrd. Doç. Dr. Demet BİLTEKİN


1 Fitoplanktonları tanıyabilir ve denizel yaşamdaki önemini anlayabilir
2 Denizel ortamlar ve besin ağı arasındaki ilişkileri yapılandırabilir


Yok


Yok


Fitoplanktonlar denizlerde başlıca fotosentezi sağlayan tek hücreli organizmalardır. Fitoplanktonlar büyük miktarda oksijen üretebilirler. Bununla birlikte deniz ve okyanuslardaki besin zincirini oluştururlar. Fitoplanktonlar zooplankton, bivalv, kabuklu deniz ürünleri (midye, istiridye, deniz tarağı v.b.), ve küçük balıklar (hamsi ve sardalya) için besin sağlarlar. Bunlarda diğer hayvanlar için (yengeçler, deniz yıldızı, balık, denizel kuşlar, denizel memeli hayvanlar) ve aynı zamanda insanlar içinde besin maddesi olurlar. Bu ders boyunca fitoplanktonların en önemli 3 türü olan diyatomlar, dinoflagellatlar ve kokolitoforlar işlenecektir. Dönem boyunca öğrencilerin bu vasıtayla fitoplanktonları ve bunlundukları ortamları anlaması sağlanacaktır.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Fitoplankton ekolojisi
2 Diyatomlar
3 Dinoflagellatlar
4 Kokolitoforlar
5 Örnekleme yöntemleri
6 Fotosentez
7 Plankton ve CO₂
8 Arasınav
9 Denizel ortamlarda demir ve fosfat döngüleri
10 Okyanuslarda fitoplanktonları denetleyen ana faktörler
11 Fitoplankton patlamaları
12 Planktonlardaki şekil, süreç ve dinamikler
13 Okyanus besin zinciri
14 Tatlı su fitoplanktonlarının bileşimi ve yapısı
15 Pelajik ortamlardaki antropojenik değişimler
16 Dönem sonu sınavı

1 Reynolds, C. S., 2006. Ecology of Phytoplankton. Cambridge University Press The Edinburgh Building, Cambridge cb2 2ru, UK, 2006. İlave Kaynak 2 Daniel, P., 2003. Ecosystem impacts of the world's marine fisheries. Global Change Newsletter, 55, page 21. 3 Smetacek, V. S., Role of sinking in diatom life-history cycles: ecological, evolutionary and geological significance. Marine Biology 84, 239-251 (1985). 4 Sims, P. A., Mann, D. G. and Medlin, L. K. Evolution of the diatoms: insights from fossil, biological and molecular data. Phycologia (2006) Volume 45 (4), 361–402. 5 Hackett, J. D., Anderson, D. M., Erdner, D. L., and Bhattacharya, D., 2004. Dinoflagellates: a remarkable evolutionary experiment. American Journal of Botany 91(10): 1523–1534. 2004. 6 De Vargas, C., Aubry, M.-P., Probert, I., Young, J., 2007. Origin and Evolution of Coccolithophores: From Coastal Hunters to Oceanic Farmers. Evolution of primary producers in the sea. Paul Falowski and Andy Knoll. Elsevier Academic Press. Chapter 12. 2007.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Uygulama/Pratik 10 4 40
Proje Hazırlama 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 2 20
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 2 20
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 4 4 3 3 3 2 4 3 3 4 4
[OC] 2 4 3 3 3 4 4 3 4 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek