GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBT667 AKUATİK MİKROBİYOLOJİ Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Bu derste karasal ve sucul ekosistemlerin en önemli öğelerinden birisi olan bakterilerin sınıflandırılması, çeşitliliği ve ekosistem içerisindeki önemlerinin öğretilmesi amaçlanmaktadır.


Asst. Prof. Dr. Cem Tolga GÜRKANLI


1 Akuatik mikroorganizmaların temel gruplarını bilir.
2 Bakterilerin sınıflandırılmasında kullanılan yaklaşımları bilir.
3 Akuatik ekosistemlerdeki mikroorganizmaların yeri ve önemini bilir.


Yok


Yok


Temel mikro organizma grupları ve bunların nasıl sınıflandırıldığı ve özellikle akuatik mikro organizmaların sucul ekosistemlerdeki önemi.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Kimyasal ve Biyolojik evrim. Suyun ve akuatik ekosistemlerin evrimdeki rolü.
2 Kimyasal ve Biyolojik evrim. Suyun ve akuatik ekosistemlerin evrimdeki rolü.
3 Prokaryotik hücrelerin yapı, özellikleri ve ökaryotlardan farklılıkları. Endo-simbiyont teori.
4 Canlıların sınıflandırılmasının tarihçesi. Yaşam Ağacı (Universal Tree Life) ve üç domain kavramları.
5 Bakterileri sınıflandırılması: Fenetik yaklaşımlar.
6 Bakterileri sınıflandırılması: Moleküler Filogenetik Yaklaşımlar.
7 Bakterileri sınıflandırılması: Moleküler Filogenetik Yaklaşımlar.
8 Ara sınav
9 Archaea domaininde yer alan mikroorganizmaların yapı ve özellikleri.
10 Euryarchaeota
11 Crenarchaeota
12 Korarchaeota
13 Bacteria domaini içeriside yer alan mikroorganizmaların yapı ve özellikleri.
14 Temel bir Bacteria grubu olarak Cyanobacteria ve önemi
15 Temel bir Bacteria grubu olarak Cyanobacteria ve önemi
16 Dönem sonu sınavı

Madigan, M.T., Martinko, J.M., Parker, J., 2003. Brock Biology of Microorganisms. Prentice Hall, 1019 s, ABD. Keeton, W.T., Gould, J.L., Gould, C.G., 1999. Genel Biyoloji I-II (Çeviri Edit. Demirsoy, A., Türkan, İ.) Palme Yayıncılık, 1194s Ankara. Woese, C.R., 1987. Bacterial Evolution. Microbiological Reviews, 51 (2), 221-271. Garrity, G.M. 2005. Bergey’s Manual of Systematic Bacteriology. Springer, ABD.



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 3 42
Rapor Hazırlama 7 5 35
Rapor Sunma 7 1 7
Proje Hazırlama 1 15 15
Seminer 1 7 7
Makale Kritik Etme 13 2 26
Ödev Problemleri için Bireysel Çalışma 4 3 12
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 4 4 16
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 4 4 16
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 3 2 3 4 4 3 4 3 3 4 4
[OC] 2 4 3 3 3 4 3 2 3 3 3 4 4
[OC] 3 3 3 3 3 4 3 3 4 4 2 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek