GERİ DÖN

Ders Öğretim Planı


Dersin Kodu Dersin Adı Dersin Türü Yıl Yarıyıl AKTS
FBT649 NESLİ TEHLİKE ALTINDAKİ TÜRLER VE KORUMA STATÜLERİ Ders 1 2 6.00

Yüksek Lisans


Türkçe


Dersin amacı Dünya denizlerinde ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan deniz memelileri (yunuslar, balinalar ve foklar) ve yarı-sucul memeliler (su samuru-Lutra lutra) hakkında öğrencilere bilgi kazandırmaktır.


Bölüm Öğretim Üyeleri


1 Nesli tehlike altında olan tür kavramını bilir.
2 Uluslar arası ve ulusal anlaşmalar ve mevzuat konusunda bilgi sahibidir.
3 Türkiye’de yaşayan nesli tehlike altındaki denizel türleri bilir.


Yok


Yok


Nesli tehlike altındaki türler kavramı, dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler, bu türlerin biyolojisi ve ekolojisi, türün yaşama şansını tehdit eden faktörler, Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu, Uluslar arası eşgüdüm, bilimsel araştırma yöntemleri, yaşam alanlarının korunması, eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi, kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları, rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular, ulusal ve uluslar arası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar, Türkiye’deki durum değerlendirmeleri, bazı önemli örnekler.


Hafta Teorik Uygulama Laboratuvar
1 Giriş ve konunun önemi Nesli tehlike altındaki türler kavramı
2 Dünya ve Türkiye denizlerinde nesli tehlike altında bulunan türler
3 Türkiye’de bulunan türlerin biyolojisi ve ekolojisi
4 Türün yaşama şansını tehdit eden faktörler
5 Karadeniz’de deniz memelilerinin durumu
6 Uluslararası eşgüdüm ve düzenleme çalışmaları
7 Bilimsel araştırma yöntemleri
8 Ara sınav
9 Yaşam alanlarının korunması
10 Eğitim ve kamuoyu bilinçlendirme çalışmalarının önemi
11 Kurtarma ve rehabilitasyon çalışmaları
12 Rehabilitasyonda dikkat edilmesi gereken konular
13 Ulusal ve Uluslararası kanun ve yönetmelikler, anlaşmalar, cezai yaptırımlar
14 Türkiye’deki durum değerlendirmeleri
15 Bazı önemli örnekler
16 Dönem sonu sınavı

Wilson, Cole, Nichols Rudran and Foster, 19956, Smithsonian Institute, Measuring and Monitoring Biological Diversity, Standard Methods for Mammals, USA Werner, W., Allen H. Benton, 1968, Manual of Field Biology and Ecology, Burgess publishing company, Minneapolis, USA. Cousteau, j., The Ocean World, 1992, USA



Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri 40
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri 60

Yok


Etkinlikler Sayısı Süresi (saat) Toplam İş Yükü (saat)
Ara Sınav 1 2 2
Final Sınavı 1 2 2
Derse Katılım 14 4 56
Seminer 10 4 40
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma 10 4 40
Final Sınavı içiin Bireysel Çalışma 10 4 40
Toplam İş Yükü (saat) 180

[PC] 1 [PC] 2 [PC] 3 [PC] 4 [PC] 5 [PC] 6 [PC] 7 [PC] 8 [PC] 9 [PC] 10 [PC] 11 [PC] 12
[OC] 1 4 3 4 3 3 3 3 4 3 4 3 3
[OC] 2 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3 3
[OC] 3 4 3 3 3 3 3 3 4 3 3 3 3
* Katkı Düzeyi : 1 Çok düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 Çok yüksek