1 |
Öğrencilerin seminer dersinin alındığı dönemin ilk iki haftası seminer çalışması ile ilgili literatür taraması yapması.
|
|
|
2 |
Seminer konusunun seminer dersini veren öğretim üyesi ile birlikte belirlenmesi. |
|
|
3 |
Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi. |
|
|
4 |
Seminer konusunun belirlenme sürecinde konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi. |
|
|
5 |
Seminer konusunun belirlenme sürecince konu ile ilgili kitapların, yurt içi ve dışında yapılmış tezlerin ve makalelerin incelenmesi. |
|
|
6 |
Seminer döneminin altıncı haftasında, seminer konusu ile ilgili yapılan çalışmanın öğrenci tarafından öğretim üyesine sunulması. |
|
|
7 |
Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi. |
|
|
8 |
Öğretim üyesinin, öğrenci ile birlikte sunulan çalışmayı inceleyip, ekleme ve çıkarma şeklinde gerekli düzeltmeleri yaparak öğrenciye rehberlik etmesi. |
|
|
9 |
Seminer için ayrılan sürenin en az 30 dakika olacak şekilde planlanması ve soru-cevap bölümü ile birlikte seminerin en fazla 50 dakikada bitirilmesinin önerilmesi. |
|
|
10 |
Sunum planında, giriş bölümü, ana bölüm, sonuç ve tartışma bölümlerine yer verilmesinin önerilmesi. |
|
|
11 |
Giriş bölümünde seminer konusunun amacı, önemi, kapsamı hakkında kısa bilgiler verilerek, dinleyicilerin konu hakkında ön bilgilerinin oluşmasının amaçlanması, dinleyicilerin dikkatinin konu üzerine yoğunlaşmasının sağlanması. |
|
|
12 |
Ana bölümde konunun esas itibariyle sunulması, araştırmacının konuyu tüm yönleriyle bir bütünlük içerisinde sunması, sunumun teknolojik araçlar kullanılarak izleyicinin dikkatini konuya yönlendirecek şekilde gerçekleştirilmesi. |
|
|
13 |
Sonuç bölümünde konunun ana hatlarıyla özetlenerek elde edilen sonuçların sunulması, konunun öneminin vurgulanması, varsa araştırmacının önerilerinin sunulması, tartışma bölümünde izleyicilerden gelen soruların cevaplanması, açıklamaya ihtiyaç duyulan yerler açıklanarak, konunun izleyiciler ile birlikte tartışılmasının sağlanması. |
|
|
14 |
Bir yarıyıl için hazırlanan seminer programının ilgili Anabilim/Bilim Dalı Başkanlığı'nca ilan edilerek dinleyicilere açık olarak gerçekleştirilmesi. |
|
|
15 |
|
|
|
16 |
|
|
|